Menu

Další Tiny pro Německo. 56 tramvají od Stadleru objednalo Halle

Vizualizace tramvaje Stadler TINA prto Halle (Saale). (zdroj: Stadler)
Vizualizace tramvaje Stadler TINA prto Halle (Saale). (zdroj: Stadler)
Stáhnout PDF
Tramvaje
28. 08. 2022 20:33
Libor Hinčica
1 minuta čtení

Krátce po úspěchu v Rostocku na severu Německa oznámila společnost Stadler další zakázku na novou generaci nízkopodlažních tramvají z rodiny TINA. Celkem 56 vozů by měl švýcarský výrobce dodat do německého Halle (Saale) dopravci Hallesche Verkehrs-AG (HAVAG). Dodávky nových tramvají by měly začít od konce roku 2025.

Tramvaje TINA byly na trh uvedeny počátkem roku 2020, kdy se s nimi poprvé podařilo uspět ve výběrovém řízení na dodávku 25 vozů pro Darmstadt (základní kontrakt počítal s dodáním jen 14 vozidel, zbytek byl předmětem opce, kterou však provozovatel v mezičase už využil). Samotné označení TINA je akronymem pro Total Integrierter Niederflur-Antrieb, tedy zcela nízkopodlažní integrovaný pohon. Stadleru se jako prvnímu výrobci podařilo dosáhnout zkonstruovat tramvaj, která při užití klasických otočných podvozků může být v interiéru řešena jako zcela bez schodů či podest.

Po zakázce pro Darmstadt následoval kontrakt na 25 tramvají pro Basilej a letos v červnu na 28 vozů pro Rostock. Nyní se k těmto městům přidá Halle, které vypsalo výběrové řízení na dodávku 56 vozů v roce 2021, přičemž poptávalo vozidla dvou délkových kategorií, a sice cca 30 a 45 m. Tramvaje mají sloužit jako náhrada většiny tramvají typu MGT6D z let 1996 až 2001, kterých bylo dodáno do města celkem 60.      

Všechny nové tramvaje budou řešeny jako obousměrné. Kratší verze (30 m) ponese označení MGT-M a má zahrnovat celkem 39 tramvají s obsaditelností 166 cestujících, z toho 64 k sezení. Delších vozidel (45 m) má být 17 a mají nést jméno MGT-XL. Kapacita má činit 267 míst, z toho 96 k sezení. Samozřejmostí bude klimatizace interiéru, moderní informační a kamerový systém, nový systém pro nevidomé (zvaný BIOS a vyvinutý přímo v Halle) či automat na jízdenky.

Celkové náklady projektu činí 168 mil. € (cca 4,116 mld. Kč). Ze zdrojů dopravce HAVAG bude pokryto jen 40 % této sumy, zbytek by měly uhradit spolková země Sasko-Anhaltsko (zhruba 45 %) a město Halle (přibližně 15 %).

Podobné články