V sobotu 5. 7. 2025 byla v Pescaře kvapně uspořádána tisková konference, na které se představitelé radnice Pescary spolu se zástupci regionálního provozovatele veřejné dopravy TUA dušovali, že trolejbusy po právě dorazivším technicko-bezpečnostním oprávnění vydaném ministerským orgánem Ansfisa vyjedou na BRT koridor Pescara – Montesilvano hned od pondělí 7. 7. 2025, a tím zahájí 20denní zkušební provoz, který měl předcházet spuštění komerčního provozu s cestujícími v srpnu 2025.
Jak se ale ukázalo, trolejbusy prolelkovaly téměř celý červenec v garáži a onen zkušební provoz byl zahájen teprve v pondělí 11. srpna 2025. Navíc se dle nedávných zpráv z lokálních médií zdá, že ani po oněch 20 dnech nebudou moci hned trolejbusy do provozu vyjet, protože, jak tato média píší, během předprovozní fáze se ještě shromažďují data, která budou použita k dokončení konečných regulačních požadavků, na kterých se bude Ansfisa opět podílet. Datum spuštění komerčního provozu trolejbusů je tedy stále ve hvězdách.
Během nynějších zkoušek trolejbusy projíždějí osmikilometrovou trasu za zhruba 20 minut. V reálném provozu při nastupování a vystupování cestujících ji však mají zvládat za celou půl hodinu. To by ovšem znamenalo, že bude muset být v pracovní dny v provozu všech 6 dodaných vozidel Van Hool, aby bylo možné nabídnout alespoň 10minutový interval, který byl na jaře 2025 zkoušen s elektrobusy. Na nynějších zkouškách se přitom v některé dny neobjevovaly kvůli technickým závadám i dva ze šesti trolejbusů současně. Jaký scénář má tedy město připraveno pro případ výpadku některého z vozidel v reálném provozu, není známo, nicméně desetileté zkušenosti z jiných italských trolejbusových provozů dávají tušit, že se i na této trase budou co nevidět objevovat i autobusy…