Menu

Článkové elektrobusy eCitaro G předány do Duisburgu

Mercedes dodal do Duisburgu celkem sedm článkových elektrobusů. (foto: DVG)
Mercedes dodal do Duisburgu celkem sedm článkových elektrobusů. (foto: DVG)
Stáhnout PDF
Autobusy
28. 02. 2022 20:43
Libor Hinčica
1 minuta čtení

Německý Duisburg se stal dalším provozovatelem elektrobusů Mercedes-Benz eCitaro, konkrétně v jejich článkovém provedení s přídomkem „G“. Vozidla jsou určena pro provoz na linky číslo 934, která se stává první autobusovou linkou ve městě, jež je obsluhována výhradně elektrobusy. Linka byla zvolena záměrně s ohledem na její vedení skrze centrum města a oblasti, jež mají trpět zvýšeným hlukem a zplodinami.

Výběrové řízení na dodávku celkem sedmi článkových vozů bylo ukončeno podpisem smlouvy dne 28. 11. 2020. Tehdy se uvádělo, že elektrobusy budou na linku č. 934 nasazeny ještě do konce roku 2021. Nakonec však došlo k dodání vozidel o něco později a v provozu s cestujícími se poprvé objeví až od 1. 3. 2022. Celkové náklady na elektrifikaci linky byly vyčísleny 9,4 mil. € (zhruba 230 mil. Kč; včetně nákladů na nabíjecí infrastrukturu), z nichž okolo 4,5 mil. € (cca 110 mil. Kč) poskytlo spolkové ministerstvo životního prostředí a integrovaný dopravní systém Rýn-Rúr (Verkehrsverbund Rhein-Ruhr; VRR).

Vozidla disponují bateriemi NMC (nikl-mangan-kobalt), konkrétně má jít o jejich novou generaci, kterou Mercedes-Benz označuje jako NMC2. Kapacita elektrické energie v bateriích činí 330 kWh. K nabíjení slouží pantografy na střeše vozidla, anebo přípojka na boku autobusu pro pomalé nabíjení (celkem bylo dodáno 7 menších nabíjecích stanic a jedna dvouramenná pro nabíjení elektrobusů pomocí pantografu). Všechna nabíjecí místa se mají nacházet v garážích dopravce DVG (Duisburger Verkehrsgesellschaft AG). Dodávka nabíječek a příprava nabíjecích míst byla rovněž součástí kontraktu s dodavatelem vozidel, jenž podepsal i smlouvu na dlouhodobou údržbu.

Elektrobusy jsou řešeny pouze jako třídveřové, disponují pochopitelně klimatizací salónu cestujících a dále vybranými bezpečnostními systémy (asistentem odbočování Sideguard Assist, aktivním brzdovým asistentem Preventive Brake Assist). Sedadla mají textilní čalounění, madla se vyznačují reflexní červenou barvou. Podlahová krytina je vyhotovena v dekoru dřeva, s výjimkou míst u dveří, kde je použita žlutá podlahovina. U druhých dveří se nachází místa pro invalidní vozíky (potažmo kočárky), jedno naproti dveřím, druhé v jejich sousedství na pravé straně vozu.     

Doplňme, že dopravce má v současné době k dispozici celkem 101 autobusů, které jsou nasazovány na 43 autobusových linek o délce téměř 450 km. Mimoto provozu DVG také tramvajovou dopravu (k dispozici má 57 tramvají). Ročně přepraví duisburský DP okolo 53 mil. cestujících.

Podobné články