Menu

CAF dodá tramvaje do Stockholmu a Amsterdamu, soupravy metra pak pro Neapol

Tramvaj CAF Urbos 100 pro Amsterdam. (foto: CAF)
Tramvaj CAF Urbos 100 pro Amsterdam. (foto: CAF)
Stáhnout PDF
Tramvaje
24. 06 2020 18:55
Libor Hinčica
2 minuty čtení

Španělský výrobce CAF sklízí další úspěchy se svými kolejovými vozidly. V rámci dodávek vozů pro švédský Stockholm a nizozemský Amsterdam dochází k rozšíření původních kontraktů díky využití opcí. V případě italské Neapole poté firma uspěla se svými soupravami metra.

Provozovatel tramvají v Amsterdamu, společnost GVB Activa B.V., pořídí dalších 9 obousměrných tramvají CAF Urbos 100. Původně uspěl CAF ve výběrovém řízení na dodávku celkem 63 vozů o délce 30 m už v roce 2016. První vůz byl dodán v květnu roku 2019. Součástí zakázky byla i opce na dalších 60 vozů, přičemž právě z této opce nyní byla ukousnuta první část čítající celkem 9 vozů, které mají být mírně odlišné. Připomeňme, že první vozy CAF dodal do Amsterdamu již v roce 1994 (37 ks souprav metra).  

Tramvaj CAF AXL ve Stockholmu. Město nyní objednalo dalších 10 vozů. (foto: CAF)

Také ve Stockholmu jsou s tramvajemi CAFu, zdá se, spokojeni. Výběrové řízení, které CAF v roce 2010 vyhrál, sice počítalo s dodáním jen 15 vozů, jeho součástí ale byla opce na dalších až 121 tramvají, z níž bylo prozatím využito pořízení 27 tramvají. V tomto případě se jedná o vozy Urbos AXL, které se vyznačují užitím otočných podvozků, přičemž tramvaje této řady jsou kromě Stockholmu provozovány už jen v Tallinnu. Stockholm nyní podepsat smlouvu, která předpokládá dodání dalších 10 tramvají.  Přesuňme se nyní ze severu do slunné Itálie. Tady dne 22. 6. 2020 došlo k podpisu rámcové smlouvy na dodávku nových jednotek metra pro Neapol, a to včetně servisu na tři roky. Celkem by mělo být dodáno až 10 jednotek, základ kontraktu je tvořen 4 vlaky, 6 si může dopravce dokoupit v rámci opce. Každý z vlaků má celkem 6 vozů. V Neapoli byl systém metra uveden do provozu v roce 1993 a dnes je tvořen dvěma trasami, které však nejsou vzájemně propojeny (alespoň ne prozatím). Linka 1 – budoucí okružní trasa, z níž je dnes hotová větší polovina, má délku 18 km a rovněž na ní jezdí jednotky CAF (celkem 19 vlaků). Druhá trasa (linka 6) s pouhými čtyřmi stanicemi má prozatím délku jen 2,2 km.     

Podobné články