Na ostrov Tchaj-wan (oficiálně Čínská republika), jehož území si nárokuje sousední komunistická Čínská lidová republika, mají zamířit další tramvaje španělského CAFu z rodiny Urbos 3, tentokrát v devítičlánkovém provedení o délce přes 55 m.
CAF podepsal počátkem června smlouvu, na jejímž základ může zamířit na ostrov až 23 vozů, které by měly sloužit na linkách nazývaných Xidong Line a Keelung Line v provincii New Taipei. Zakázka, jejíž součástí je také dodávka náhradních dílů, vybavení vozovny a simulátoru pro řidiče, má hodnotu přibližně 200 mil. € (cca 5 mld. Kč).
Španělský producent již dříve své tramvaje na Tchaj-wan dodával, když pro okružní linku ve městě Kaohsiung dodal do roku 2016 devět vozů, které využívají pro pohon elektrickou energii ze zásobníků v podobě superkondenzátorů (trať tedy nemá trolejové vedení). Následnou soutěž na dodání 15 vozů pro téhož zadavatele už ovládl Alstom se svým Citadisem.
Nová zakázka pro provincii New Taipei je součástí rozsáhlého projektu, v jehož rámci by měla vzniknout dvojice nových tratí, jež by měly být vedeny po viaduktech nad úrovní vozovky a doplňovat místní systém metra. Linka Xidong Line by měla mít délku 5,78 km a šest stanic a její výstavba by měla být zahájena letos a skončit v roce 2032. Druhá trať nazývaná Keelung Line by měla být delší (po dokončení 19,1 km), nicméně její vybudování prozatím nebylo svěřeno žádnému zhotoviteli.
Tramvaje CAF Urbos 3, které by měly na Tchaj-wan zamířit, mají mít délku přes 55 m a pojmout až 615 pasažérů. Vozidla budou patrně odvozena od tramvají dodávaných do Budapešti, jež byly až do letošního roku nejdelšími tramvajemi na světě s délkou 55,9 m. Nyní drží toto prvenství vozy Škoda ForCity Smart 38T, které mají délku 58,69 m.