Menu

Bratislava vypsala soutěž na až 30 nových tramvají

Posledními nově dodanými tramvajemi do Bratislavy byla vozidla Škoda 29T a 30T. Na snímku vidíme zástupce obousměrné varianty (30T) na mostě přes Dunaj. (foto: Libor Hinčica)
Posledními nově dodanými tramvajemi do Bratislavy byla vozidla Škoda 29T a 30T. Na snímku vidíme zástupce obousměrné varianty (30T) na mostě přes Dunaj. (foto: Libor Hinčica)
Stáhnout PDF
Tramvaje
21. 11. 2020 18:35
Libor Hinčica
1 minuta čtení

Slovenská metropole se dočká dalšího omlazení své flotily vozového parku tramvají. Ve vozovém parku by ráda viděla až 30 nových tramvají, které by měly být spolufinancovány z EU. Výběrové řízení se formálně rozeběhlo 16. 11. 2020, dokumentace však byla ke stažení až 20. 11. 2020.

Bratislava by chtěla pořídit 30 jednosměrných vozů, které by měly sloužit primárně jako náhrada tramvají typu K2S, jež svou kapacitou potřebám provozu bratislavské MHD přestávají vyhovovat a které jsou nadto na hraně své původně plánované životnosti. Výherce veřejné zakázky má jistotu, že dodá 10 vozidel, zbylých 20 je předmětem opce, kterou může dopravce využívat v objednávkách po minimálně 5 kusech. S ohledem na to, že evropské dotace byly již bratislavskému DP přiklepnuty na projekty zastřešující všech 30 vozidel, zdá se nepravděpodobné, že by Dopravný podnik Bratislava (DPB) nákup všech tramvají v budoucnu nevyužil.

Vozidla mají mít délku max. 32,5 m a šířku min. 2,4 m. Obsaditelnost (při 5 os/m2) musí činit alespoň 240 osob, avšak větší počet pasažérů je lépe hodnocen v rámci hodnoticích kritérií. V těch kromě ceny, jež má váhu 80 %, hrají roli právě vybrané technické parametry. Kromě zmíněné obsaditelnosti se jedná o šířku uličky, počet otočných podvozků (min. 2), adhezní hmotnost a počet dveřních proudů. Zajímavostí je, že dopravce nepožaduje 100% nízkopodlažnost a ani ji v rámci hodnoticích kritérií nijak neznevýhodňuje. Požadavkem je tramvaj mající alespoň 85 % nízké podlahy a cokoli nad tuto hodnotu je jen na dobrovolnosti (zvoleném technickém řešení) dodavatele.   

Nabídky je možné předkládat do 22. 12. 2020, takže případní zájemci mnoho času na prostudování zadávací dokumentace neobdrželi, byť slouží ke cti DPB, že alespoň technickou část nechal vypracovat i v angličtině. Dodávky by měly začít do 24 měsíců od potvrzení objednávky.

Poslední nové tramvaje nakoupila Bratislava od Škodovky, která dodala do města celkem 60 vozů, z toho 30 jednosměrných (Škoda 29T) a 30 obousměrných (Škoda 30T). Současné podmínky výběrového řízení konfiguraci škodováckých vozů, z nichž ty poslední byly dodány v roce 2016, de facto kopírují.  

Podobné články