Menu

Avellino stále bez trolejbusů

Trolejbus v Avellinu. (foto: LabTV)
Trolejbus v Avellinu. (foto: LabTV)
Stáhnout PDF
Trolejbusy
20. 10. 2022 08:52
Vít Hinčica
1 minuta čtení

Italská Agentura pro bezpečnost železnic a silniční a dálniční infrastruktury (ANSFISA) patřící pod Ministerstvo udržitelných infrastruktur a mobility minulý týden zavítala do Avellina na kontrolu nového trolejbusového okruhu v Avellinu, který se nepodařilo kvůli technickým nedostatkům objeveným kontrolou téže agentury na počátku tohoto srpna otevřít. Poté, co toto jihoitalské město na konci léta a v září kvapně provedlo několik úprav na uliční infrastruktuře a zeleni, které byly vyžádány pro plynulý provoz jednosměrného provozu trolejbusů, se čekalo, jaký bude verdikt římských úředníků. Ti vyjádřili s provedenými změnami spokojenost a slíbili brzké vydání ministerského dekretu, kterým bude potvrzena bezpečnost nového trolejbusového systému, vzletně nazvaného „lehké metro“.

Místní média ovšem zároveň zjistila, že ani kulaté razítko z Říma, jež má do Avellina dorazit každým dnem, nepovede k tomu, aby se trolejbusy okamžitě do provozu nasadily. Avellino totiž v první polovině října, po třiceti letech od prvního výkopu, dokončilo terminál autobusové dopravy na ulici Colombo. Avellinská radnice se v souvislosti s otevřením terminálu rozhodla přeorganizovat svůj dopravní systém, přičemž tyto úpravy řeší s provozovatelem regionální dopravy AIR Campania. Protože se dané subjekty nemohou zatím dohodnout na tom, jak veřejnou dopravu ve městě a okolí upravit, a zda bude obrovský terminál sloužit jen městským nebo i příměstským vozidlům veřejné dopravy, není ani jasno v tom, jak do nového dopravního modelu mají trolejbusy zapadnout. Samotná jednostopá trolejbusová trať k terminálu přímo nezasahuje, ale míjí jej o celou jednu ulici, takže je hypotetické propojení trolejbusové dopravy s autobusovou na terminálu možné jen za použití dieselagregátu, kterými jsou avellinské Van Hooly vybaveny. To by ovšem znamenalo vyšší provozní náklady trolejbusového provozu. Na druhou stranu, pokud trolejbusy nebudou do terminálu zajíždět, budou lákat méně cestujících, což se pro změnu podepíše negativně na tržbách. Jak tedy jednání dopadnou, ještě není známo, je nicméně absurdní, že se změny v dopravě neřešily mnohem dříve. Trolejbusy tak vyjedou s cestujícími nejdříve v listopadu. 

Podobné články