Menu

Dodávka 70 parciálních trolejbusů pro Minsk završena

Parciální trolejbus dne 26. 4. 2020 výjimečně na lince 43, kam se kvůli rekonstrukci vozovky na jedné z ulic krátkodobě nemohly klasické trolejbusy podívat. (foto: Nikita Sergejevič)
Parciální trolejbus dne 26. 4. 2020 výjimečně na lince 43, kam se kvůli rekonstrukci vozovky na jedné z ulic krátkodobě nemohly klasické trolejbusy podívat. (foto: Nikita Sergejevič)
Stáhnout PDF
Trolejbusy
01. 06 2020 07:03
Redakce
2 minuty čtení

Na konci dubna 2020 byly po zhruba třech měsících dokončeny dodávky 70 nových parciálních trolejbusů typu MAZ-203T70 pro hlavní město Běloruska (o zahájení dodávek jsme informovali zde). Nové vozy byly rozmístěny do všech 4 trolejbusových vozoven, které v Minsku jsou (nesou čísla 2 až 5, ta s číslem 1 fungovala v letech 1972—2006), a v průběhu května začaly být vypravovány na různé linky po městě.

Parciální trolejbus dne 26. 4. 2020 výjimečně na lince 43, kam se kvůli rekonstrukci vozovky na jedné z ulic krátkodobě nemohly klasické trolejbusy podívat. (foto: Nikita Sergejevič)

Do vozovny č. 2 přibylo 16 vozů a nasazeny byly na linku 19, která zajišťuje obsluhu v jižním sektoru města bez zajíždění do centra.

Do vozovny č. 3 přibyl identický počet trolejbusů. Větší počet z nich začal být nasazován na linku č. 52 a menší počet na linku č. 10. Obě tyto linky obsluhují západní sektor města, přičemž opět ani jedna z nich nemíří k centru Minsku.

Ve vozovně č. 4 se objevilo 21 trolejbusů a je to právě tato vozovna, která přivítala první parciální trolejbus (viz zde). Vozy jsou zatím vypravovány pouze na linku č. 44, která směřuje od západu města k okraji centra.

Zbývajících 17 vozů zavítalo do trolejbusové vozovny č. 5 a z ní jsou vypravovány na linku č. 59, jež obsluhuje jižní sektor města (aktuální plánek sítě zde).

Poněkud spartánský interiér neprozrazuje, že vozidla jsou zbrusu nová a znamenají pro město revoluci. (foto: Nikita Sergejevič)

Žádná z těchto zmíněných linek přitom parciální trolejbusy nepotřebuje. Dopravce ovšem míní nové vozy operativně využívat v případě oprav cest nebo trolejové sítě; jen na toto léto jsou naplánovány uzávěry na pěti hlavních trasách města. Jak uvedla bělourská média, například na lince 44 je v pracovní dny potřeba 18 trolejbusů (až tři vozy tedy mohou být na údržbě nebo sloužit jako záloha), zatímco o víkendech 10. Pokud se tedy bude v trase nějaké jiné trolejbusové linky asfaltovat o víkendu, dopravce volných 8 trolejbusů přesune tam. Pokud se bude asfaltovat v pracovní den, na lince 44 budou operovat klasické trolejbusy, zatímco ty parciální půjdou na trolejbusovou linku zasaženou rekonstrukčními pracemi.

Dodejme, že se město na počátku letošního roku snažilo vysoutěžit 100 krátkých a 50 článkových trolejbusů, obě výběrová řízení ovšem skončila kvůli nenalezení potřebných financí neúspěšně. Město ovšem míní pořizovat trolejbusy i nadále. Jak jsme informovali, do roku 2022 si dal Minsk za cíl pořídit 810 trolejbusů.

Text: Vít Hinčica

Poděkování: Nikita Sergejevič

Podobné články