Menu

Rimini: prodloužení trolejbusového BRT koridoru na obzoru, plánuje se meziměstská trolejbusová trať

Vizualizace nové trati k Rimini Fiera s poněkud vachrlatým trolejbusem a podivně zaparkovaným automobilem. (zdroj: Comune di Rimini)
Vizualizace nové trati k Rimini Fiera s poněkud vachrlatým trolejbusem a podivně zaparkovaným automobilem. (zdroj: Comune di Rimini)
Stáhnout PDF
Nezařazené
09. 04. 2020 17:19
Redakce
1 minuta čtení

Pozitivní zprávy přišly tento týden z Rimini. Novému trolejbusovému BRT koridoru Rimini FS – Riccione FS, který se dosud provozu trolejbusů ještě nedočkal, vydala provincie Rimini derket, který z něj ustanovil trolejbusovou trať s elektrickou trakcí. Nyní chybí dokončit kolaudaci, což ovšem bude zřejmé možné až po příchodu nových trolejbusů z Belgie, které se stále nepodařilo do Itálie dostat.

Vizualizace nové trati k Rimini Fiera s poněkud vachrlatým trolejbusem a podivně zaparkovaným automobilem. (zdroj: Comune di Rimini)

Před několika málo dny ovšem bylo oznámeno, že městská rada Rimini schválila prodloužení tohoto koridoru do oblasti Rimini Fiera ležící severozápadně od centra. Jedná se o 4,2 km dlouhé prodloužení, které bude opět téměř výhradně řešeno jako naprostá segregace od okolního provozu. Jak jsme informovali v únoru 2020, tento projekt spadá do seznamu dopravních investic, které se ucházely o tučnou státní podporu, jež pokryje téměř všechny náklady, a byly u něj ze strany Ministerstva infrastruktur a dopravy vyžadovány určité změny. Díky intenzivnímu pracovnímu kontaktu mezi ministerstvem a provincií a městem se podařilo začít na změnách rychle pracovat, a třebaže ještě nejsou všechny dokončeny, už dne 31. 3. 2020 ministryně Paola De Micheli podepsala dekret, kterým 49 mil. eur Rimini přiklepla. Díky tomu budou moci být ještě do konce roku 2020 zahájeny stavební práce.

Situace na mapě (zdroj: Google Maps)

Zároveň bylo tento týden lokálními politiky potvrzeno, že je vážně zvažována další expanze trolejbusového provozu, a sice z konečné Rimini Fiera k železniční stanici sousedního města Santarcangelo di Romagna, které má momentálně přes 22 tisíc obyvatel. Toto prodloužení by mělo délku zhruba 7 km. Poprvé se o něm hovořilo již před několika lety a dosud už byly zadány některé studie. Je teď jen nyní na vůli politiků, zda pokročí s projektovou přípravou a zažádají si o další příspěvek ze státního rozpočtu. Jak jsme již před časem zmiňovali, zvažuje se i prodloužení z Riccione do jižně ležící obce Cattolica, v tomto případě se ovšem jedná spíše o výhled do budoucna.

Text: Vít Hinčica

Snímek z hotového koridoru, kde zatím jezdí autobusy. (foto: Comune di Rimini)

Podobné články