Menu

Trolejbusy do Jihlavy má dodat Bogdan a Tram for Envi

Trolejbus Bogdan z řady T701 projíždí pod kulisou jihlavského kulturního domu. Snímek je však pouze fotomontáží. Zda bude někdy podobná fotografie realitou, ještě s ohledem na běžící odvolací lhůtu nelze předjímat. (autor: Honza Tran)
Trolejbus Bogdan z řady T701 projíždí pod kulisou jihlavského kulturního domu. Snímek je však pouze fotomontáží. Zda bude někdy podobná fotografie realitou, ještě s ohledem na běžící odvolací lhůtu nelze předjímat. (autor: Honza Tran)
Stáhnout PDF
Nezařazené
30. 04. 2020 07:10
Redakce
2 minuty čtení

Výběrové řízení na dodávku 6 parciálních trolejbusů do Jihlavy vyhrálo Sdružení firem Trolejbusy Jihlava, které je tvořeno českou společností Tram for Envi a jedním z největších producentů trolejbusů v Evropě, společností Bogdan. Vyplývá to z údajů zveřejněných na serveru e-zakazky.cz.

Trolejbus Bogdan z řady T701 projíždí pod kulisou jihlavského kulturního domu. Snímek je však pouze fotomontáží. Zda bude někdy podobná fotografie realitou, ještě s ohledem na běžící odvolací lhůtu nelze předjímat. (autor: Honza Tran)

Jihlavský DP vypsal výběrové řízení dne 13. 1. 2020. Po prodloužení lhůty na podání nabídek se sešly v tendru počátkem března dvě nabídky. Jednu podalo Sdružení firem Trolejbusy Jihlavy tvořené tandemem společnosti Tram for Envi a Bogdanem, druhá byla nabídka Škody Electric. Dopravní podnik města Jihlavy na základě vyhodnocení nabídek vybral tu, která pochází od česko-ukrajinského sdružení. To by mělo nabízet trolejbusy vycházející z úspěšné modelové řady T701. Vozidla však mají být uzpůsobena pro potřeby českého trhu, a to mj. užitím široké řady komponentů od českých výrobců.

Odhadovaná hodnota zakázky byla 82,74 mil. Kč bez DPH (13,79 mil. Kč/vůz). Škoda Electric nabídla cenu 82,17 mil. Kč (13,695 mil. Kč/vůz), zatímco česko-ukrajinské sdružení se přihlásilo s částkou 71,4 mil. Kč (11,9 mil. Kč/vůz). Trolejbusy mají být vybaveny bateriemi umožňujícími pravidelně jízdu mimo trolejové vedení na vybraných úsecích. Elektrickou výzbroj by měla do vozidel dodat pražská společnost Cegelec, pro kterou by jihlavská zakázka znamenala návrat na český trolejbusový trh poté, co na něm byla v minulosti izolována. K podpisu smlouvy s vítězným uchazečem ale prozatím nedošlo, neboť momentálně běží lhůta na odvolání. Pakliže se podaří smlouvu uzavřít, měla by dodávka vozidel následovat do 14 měsíců od podpisu smlouvy.    

Trolejbus výrobce Bogdan již v minulosti v České republice jezdil. Úspěšně byl testován a homologován v Ostravě. Na rozdíl od horní fotografie tedy není tento snímek fotomontáží. (foto: Libor Hinčica)

Doplňme, že sdružení společností Tram for Envi a Bogdan se účastní také zakázky na 12 parciálních trolejbusů pro Dopravní podnik Ostrava. Zde se DP Ostrava pokusil sdružení dvakrát vyloučit. V případě prvního vyloučení nakonec uznal protest účastníka, ve druhém případě se ale rozhodl setrvat na své pozici a trval na vyloučení. Spor tak v prosinci 2019 skončil u Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Ten rozhodl v prvoinstančním řízení překvapivě v neprospěch uchazeče, předseda ÚOHS dal ale naopak v plném rozsahu česko-ukrajinskému sdružení zapravdu a toto rozhodnutí s uvedením, že úřad postupoval nezákonně, zrušil. Úřad tak bude muset vydat nové rozhodnutí, to by ale mělo respektovat právní názor předsedy.

Libor Hinčica 

Podobné články