Menu

Žádné překvapení. V Ostravě opět vítězí Solaris

Oslava vítězství v tendru? Ne, pouze novoroční ohňostroj v Ostravě-Hrabůvce s vozem New Urbino 18 z poslední desetikusové dodávky. Nyní získá autobus 37 nových bratříčků. (foto: Jan Bernat)
Oslava vítězství v tendru? Ne, pouze novoroční ohňostroj v Ostravě-Hrabůvce s vozem New Urbino 18 z poslední desetikusové dodávky. Nyní získá autobus 37 nových bratříčků. (foto: Jan Bernat)
Stáhnout PDF
Nezařazené
14. 01. 2020 05:24
Redakce
1 minuta čtení

Španělsko-polský výrobce autobusů Solaris Bus & Coach ze skupiny CAF opět uspěl ve výběrovém řízení na dodávku nových plynových kloubových autobusů pro DP Ostrava. Tendru vypsaného na počátku července 2019 se účastnil výrobce jako jediný. Do metropole Moravskoslezského kraje dodá výrobce celkem 37 autobusů.

Oslava vítězství v tendru? Ne, pouze novoroční ohňostroj v Ostravě-Hrabůvce s vozem New Urbino 18 z poslední desetikusové dodávky. Nyní získá autobus 37 nových bratříčků. (foto: Jan Bernat)

Lhůta pro podání nabídek byla posunuta na 27. 9. 2019, přičemž z doplňujících dotazů bylo zřejmé, že o zakázku se zajímal minimálně jeden další výrobce. Zaujal přitom postup DPO, kdy dopravce neodpověděl na žádost o vysvětlení zadávací dokumentace doručenou 17. 9. 2019 (a upravenou následující den), neboť byla podána opožděně oproti lhůtě stanovené v zadávací dokumentaci. Na takový postup mají zadavatelé ze zákona právo, nicméně v praxi se obvykle snaží dopravci otázky zodpovědět i po stanovené lhůtě, byť již nedojde k posunu termínu na odevzdání nabídek. Ostrava však využila možnosti na otázky již neodpovídat a zadávací dokumentaci nezpřesňovat.

Odhadovaná hodnota zakázky, která zahrnovala vedle autobusů i dodávku diagnostického náčiní a potřebného nářadí, byla 333 mil. Kč (9 mil. Kč/vůz). Solaris se do tohoto limitu vešel, když nabídl vozidla za 329.440.708 Kč (8,9 mil. Kč/vůz). Náklady na pravidelnou údržbu po dobu pěti let záruky byly vyčísleny na 322.327,50 Kč (všechny ceny jsou uváděny bez DPH).     

Autobusy budou vybaveny klimatizací salónu cestujících a až na detaily budou shodné s vozidly z poslední dodávky z roku 2018, která zahrnovala 10 vozů (ev. č. 7866–7875). Odlišnostmi bude například uzavřená kabina řidiče s jedním křídlem předních dveří vyhrazeným pouze pro potřeby řidiče (podobně jako u ostravských trolejbusů), anebo použití informačních panelů s bílými LED diodami namísto dříve používaných oranžových. Mírně upravený bude také vnější design v souvislosti s faceliftem, který Solaris začal užívat na vozech od ledna 2019. Všechna vozidla mají být dodána nejpozději do 30. 11. 2020.

Libor Hinčica  

Podobné články