Menu

V Oděse mají novou tříčlánkovou tramvaj K3R-N

Nová modernizace tramvají T3 ve formě vozu K3R-N “OdisseyMax”. (foto: ПАССАЖИРСКИЙ ТРАНСПОРТ)
Nová modernizace tramvají T3 ve formě vozu K3R-N “OdisseyMax”. (foto: ПАССАЖИРСКИЙ ТРАНСПОРТ)
Stáhnout PDF
Nezařazené
19. 09. 2019 16:52
Redakce
1 minuta čtení

Ukrajinská Oděsa se pochlubila svou novou modernizací vycházející z modelu T3 KVP představeného v loňském roce. Zatímco v případě tramvaje T3 KVP známé pod jménem Odissey se jednalo o sólo vůz s nízkopodlažní částí, nově představená tramvaj je koncipována jako tříčlánkový vůz.

Nová modernizace tramvají T3 ve formě vozu K3R-N “OdisseyMax”. (foto: ПАССАЖИРСКИЙ ТРАНСПОРТ)

Opět se přitom vychází z koncepce vozů T3, byť všechny články jsou nové a z původních vozů T3 jsou použity jen repasované podvozky. Jako nízkopodlažní je řešena pouze střední část. Jde tedy fakticky o další ekvivalent modelu K3R, konkrétně s označením K3R-N KVP, který je prozatím neoficiálně pojmenován jako „Odissey-Max“. S ohledem na použití identických čel jako v případě sólo vozů Odissey byla konstrukce předních článků mírně upravena.   

Prezentace vozidla proběhla dne 17. 9. 2019 v Oděse. Na projektu jsou výrazně zapojeny také české firmy. Technickou dokumentaci pro výrobu skeletů připravila společnost KVAZAR PLUS, z ČR pocházejí i pískovače, ložiska pro spojení článků, dveřní pohony, měchy článků, či tlumiče. Použita je stejnosměrná výzbroj TV Progress z produkce Cegelecu.

Pohled do interiéru modernizovaného vozu. (foto: ПАССАЖИРСКИЙ ТРАНСПОРТ)

Tramvaj nese ev. č. 4061, čímž přebírá evidenční číslo jednoho ze dvou původních vozů T3SU, které jsou oficiálně vykazovány v projektu jako rekonstruované. Původní vůz téhož čísla byl vyroben v roce 1985. Novou tramvaj nyní čekají vybrané typové zkoušky. V plánu je přestavba dalších dvou vozidel.

Libor Hinčica

Podobné články