Menu

Trollino 12 Electric – nový produkt Solarisu

Dvanáctimetrové Trollino pro Gdyni na propagační fotografii výrobce. (foto: Solaris Bus & Coach)
Dvanáctimetrové Trollino pro Gdyni na propagační fotografii výrobce. (foto: Solaris Bus & Coach)
Stáhnout PDF
Nezařazené
12. 11. 2019 19:06
Redakce
1 minuta čtení

Výrobce Solaris Bus & Coach připravuje novinku na poli elektromobility – vůz Solaris Trollino 12 Electric. Celkem 6 vozů tohoto provedení by mělo být dodáno do polské Gdyně.

Dvanáctimetrové Trollino pro Gdyni na propagační fotografii výrobce. (foto: Solaris Bus & Coach)

Název kombinující jména „Trollino“ a „Electric“ se může zdát na první pohled nesmyslný. Vždyť každý trolejbus je přece elektrický, proč tedy zdůrazňovat tento fakt ještě nějakým „přílepkem“? Nově připravovaný projekt trolejbusu ale počítá s tím, že půjde o kombinaci elektrobusu Urbino 12 Electric a trolejbusu Solaris Trollino.

Dalo by se sice namítnout, že taková kombinace již existuje v podobě parciálního trolejbusu, ty mají ale zpravidla omezený dojezd, což je dáno zvoleným množstvím baterií (uložené energie v kWh). V případě článků LTO (lithium-titanát-oxid) se tato velikost pohybuje zpravidla okolo 50 kWh. Nový produkt Solarisu by měl ale vycházet z autubusu Urbino 12 Electric vybaveného bateriemi High Power určených pro nabíjení vysokými nabíjecími proudy (zmiňované články LTO), přičemž tyto baterie by měly mít kapacitu elektrické energie 87 kWh. Oproti elektrobusu by měly na střeše přibýt pouze sběrače a jeden kontejner pohonu, výrobce už ale neprozrazuje, jak bude například řešena dvojitá izolace (u trolejbusů požadovaná) a zda bude vozidlo koncepčně blíže elektrobusu, anebo trolejbusu. Rovněž chybí údaj o odhadované obsaditelnosti.

Křížení trolejbusu a elektrobusu - Trollino 12 Electric pro Gdyni. Šedě je značena standardní výbava elektrobusu v provedení s bateriemi High Power, žlutě dodatečná trolejbusová výzbroj. (zdroj: Solaris Bus & Coach)

Dodávka šesti vozů do Gdyně se předpokládá v roce 2020. Vozidla by měla díky delšímu dojezdu na baterie (50 % trasy) nahradit autobusy na lince č. 170. Doplňme, že nákup trolejbusů je součástí výzkumného projektu s názvem GEPARD.  

Libor Hinčica

Podobné články