Menu

Brno získalo dotaci na stavbu tramvajové trati ke kampusu

Na trati by měly vzniknout dvě zastávky – Nová Jihlavská a Nemocnice Bohunice. (zdroj: Metroprojekt)
Na trati by měly vzniknout dvě zastávky – Nová Jihlavská a Nemocnice Bohunice. (zdroj: Metroprojekt)
Stáhnout PDF
Nezařazené
11. 03. 2019 18:47
Redakce
1 minuta čtení

Město Brno získalo na základě žádosti Dopravního podniku města Brna dotaci na stavbu tramvajové trati, která má propojit městské části Starý Lískovec a Bohunice. Práce na devět set metrů dlouhé trati ze zastávky Osová k Univerzitnímu kampusu začnou ještě letos. Z operačního programu Doprava se podařilo získat více než miliardu korun.

Na trati by měly vzniknout dvě zastávky - Nová Jihlavská a Nemocnice Bohunice. (zdroj: Metroprojekt)

„Jsme rádi, že se nám podařilo získat takto vysokou dotaci na klíčovou dopravní stavbu. Tímto byly jednoznačně rozptýleny pochybnosti ve věci správného postupu při získávání dotace,“ uvedla primátorka města Brna Markéta Vaňková.

Tramvajová trať ze zastávky Osová zjednoduší cestování tisícům lidí, kteří denně míří do oblasti Fakultní nemocnice Brno a Univerzitního kampusu Bohunice. V současné době cestující využívají k přepravě do oblasti autobusovou a trolejbusovou dopravu. Už na konci roku 2022 by mohlo být díky tramvajové dopravě místo ještě dostupnější, a to spoji, které pojedou přímo z hlavního nádraží.

Předpokládané náklady na stavbu přesahují 1,4 miliardy korun s tím, že 85 procent pokryje získaná dotace. „Při této příležitosti bych chtěl poděkovat pověřeným zaměstnancům dopravního podniku, kteří svou důslednou prací zajistili úspěšný výsledek celého procesu získávání dotace,“ uvedl náměstek primátorky Robert Kerndl.

Na trati podle projektu vzniknou dvě nové zastávky Nová Jihlavská a Nemocnice Bohunice. Zastávka Nová Jihlavská bude umístěna pod zemí. Tunel dlouhý 619 metrů povede pod zemí v hloubce až 9 metrů.  Dopravu na trase bude zajištovat linka číslo 8.

„Nová trať se bude od té stávající odpojovat na dopravním uzlu Osová, kde zůstane zachovaná možnost přestupu na další autobusové a trolejbusové linky. Dále bude vedená hloubeným tunelem pod Mikuláškovým náměstím, podjede ulice Labská a Jihlavská a vyústí na ulici Netroufalky,“ dodal generální ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek.

TZ DPMB

 

Podobné články