Menu

FlixBus zastavil testování elektrobusu v Německu

Elektrobus BYD C9 se na lince mezi Mannheimem a Frankfurtem příliš neosvědčil. (foto: FlixBus)
Elektrobus BYD C9 se na lince mezi Mannheimem a Frankfurtem příliš neosvědčil. (foto: FlixBus)
Stáhnout PDF
Nezařazené
13. 12. 2019 20:53
Redakce
1 minuta čtení

S velkou pompou bylo v říjnu 2018 oznámeno zahájení provozu první meziměstské linky v Německu, na níž byl provoz zajišťován elektrobusem. Na vybrané spoje mezi Frankfurtem nad Mohanem a Mannheimem byl nasazován elektrobus čínského výrobce BYD typu BYD C9.

Elektrobus BYD C9 se na lince mezi Mannheimem a Frankfurtem příliš neosvědčil. (foto: FlixBus)

Vzdálenost mezi Frankfurtem a Mannheimem činí zhruba 120 km. Elektrobus s kapacitou 40 míst k sezení zajížděl také k letišti ve Frankfurtu a zastavoval také v Heidelbergu. Model BYD C9 je nabízen na trhu od roku 2015 a vybaven byl bateriemi o kapacitě elektrické energie 350 kWh. To by mělo postačovat pro jízdu elektrobusu tam i zpět, nicméně nabíječkami byly vybaveny obě konečné a přestávky byly využívány na nabíjení jak v Mannheimu, tak ve Frankfurtu. Po roce testování byl ovšem projekt zastaven.

FlixBus uvádí, že důvodem přerušení testování elektrobusu je řešení baterií (využívány jsou baterie LFP; lithium-železo-fosfát). Ty totiž vykazovaly příliš velké množství závad, což vedlo k opakovanému odstavování vozidla a k rušení spojů. Bližší údaje o počtu výpadků a odjetých spojích ale FlixBus neprozradil.

Místo elektrického pohonu by FlixBus rád využíval vodík. Jeho ekologická a energetická bilance je však v současné době horší, než u jakéhokoli uhlovodíkového paliva, tedy pakliže nedochází k výrobě vodíku elektrolýzou (za využití elektřiny z nefosilních zdrojů). Takového vodíku se přitom na světě vyrobí minimum.

Libor Hinčica

Podobné články