Menu

Solaris dodá hybridní autobusy do Rumunska

Solaris Urbino 12 hybrid na propagační fotografii výrobce. (foto: Solaris Bus & Coach)
Solaris Urbino 12 hybrid na propagační fotografii výrobce. (foto: Solaris Bus & Coach)
Stáhnout PDF
Nezařazené
18. 11. 2019 17:03
Redakce
1 minuta čtení

Polsko-španělský Solaris podepsal dne 18. 11. 2019 smlouvu s představiteli města Satu Mare na dodávku celkem 11 hybridních autobusů. Předmětem dodávky budou 12m vozy Urbino 12 hybrid.

Solaris Urbino 12 hybrid na propagační fotografii výrobce. (foto: Solaris Bus & Coach)

Autobusy mají být podle smlouvy dodány ve druhé polovině roku 2020. Součástí kontraktu je také opce na dodání dalších šesti hybridů, z toho dvou článkových. Dvanáctimetrové vozy budou vybaveny sériovým hybridem BAE Systems, který Solaris používá momentálně na všech svých hybridních autobusech (pomineme-li tedy “falešné” mild hybridy). Elektrický motor bude mít výkon 120 kW, spalovací motor, fungující de facto jako generátor, 151 kW. Ve výbavě budou také superkondenzátory, které umožní skladovat elektrickou energii z rekuperace. Ve výbavě nebude chybět systém STOP & GO, který zastaví motor při stání na zastávce.

Každý z hybridů pojme 96 osob, z toho 31 sedících. Chybět nebude klimatizace salónu cestující a kamerový systém. Pro Solaris jde o první úspěch v Satu Mare, jinak je ale na rumunském trhu poměrně úspěšný a dodal zde již více než 240 trolejbusů, autobusů a elektrobusů.

Hybridní autobusy mají přinést do Satu Mare zlepšení životního prostředí díky nižším emisím. V minulosti přitom ve městě jezdily i vozidla na elektřinu. V letech 1900 až 1920 jezdily městem tramvaje o rozchodu 760 mm, od roku 1994 do roku 2005 poté trolejbusy. Trolejbusový provoz byl zajišťován na dvou linkách na síti dlouhé 9 km. Ke zrušení došlo poté, co nákladní automobil srazil jeden ze sloupů trakčního vedení na mostě, po němž obě trolejbusové linky jezdily. Podle provedeného průzkumu nebylo údajně možné, aby se trolejbusový sloup na poškozený most navrátil, a tak byly nakoupeny nové dieselové autobusy.

Libor Hinčica

Podobné články