Menu

Rumunské tramvaje Astra zamíří do trojice měst

Tramvaje Imperio v Aradu. (zdroj: Wikipedia.ro)
Tramvaje Imperio v Aradu. (zdroj: Wikipedia.ro)
Stáhnout PDF
Nezařazené
11. 02. 2019 15:12
Redakce
1 minuta čtení

Rumunský výrobce Astra Vagoane Călători z Aradu uspěl se svými nízkopodlažními tramvajemi v trojici tendrů na nová vozidla. Tramvaje by měly zamířit do měst Galaţi (česky též Galac), Oradea (Velký Varadín) a Cluj-Napoca (Kluž).

Tramvaje Imperio v Aradu. (zdroj: Wikipedia.ro)

Astra se do výroby tramvají pustila na základě dohody se Siemensem, který poskytl své know-how pro řadu vozidel, jež dostala obchodní jméno Imperio. První dvě tramvaje byly postaveny a představeny slavnostně v roce 2011. Sériová výroba ale byla zahájena až o několik let později, konkrétně v roce 2014, kdy si šest vozů objednal přímo Arad. Výrobce se následně pustil do vývoje vozidla, jež by využívalo pouze rumunské komponenty (u Imperia zhruba 50 % dílů dodával ještě Siemens). Model nazvaný Autentic byl po odzkoušení v Aradu odeslán na testování do Temešváru (Timişoara), v současné době jej ale výrobce už ani nenabízí na svých webových stránkách a nadále propaguje jen model Imperio.

S tím se konečně podařilo v průběhu roku 2018 uspět také v dalších rumunských městech. Celkem 10 vozů o max. délce 28 m se objednalo město Oradea (česky též Velký Varadín), které navíc může využít opci na nákup dalších až 10 tramvají. První čtyři vozy mají být dodány již v říjnu 2019, zbylé pak postupně do konce roku 2020. 22 tramvají od výrobce Astra si objednala také Cluj-Napoca (Kluž). Ta požaduje vozidla délky max. 32 m. Jeden vůz vyjde město v přepočtu na cca 38 mil. Kč. Dodávky mají být realizovány do podzimu 2022. Prozatím posledním městem, kde se podařilo uspět výrobci Astra, je Galaţi (Galac). To má zájem o celkem 18 vozů, základní kontrakt však počítá jen s osmi tramvajemi, dalších 10 je předmětem opce, kterou plánuje dopravce využít pouze tehdy, pokud získá na financování tramvají prostředky z EU. Dodávky tramvají se očekávají do dvou let od podpisu smlouvy. Jednat by se mělo o tramvaje do max. délky 20 m s kapacitou okolo 100 pasažérů. Jeden vůz by měl vycházet na zhruba 33,5 mil. Kč.

Libor Hinčica

Podobné články