Menu

Trasa A pražského metra oslaví 40. výročí

Metro 81-71 bylo částečně vyvíjeno dle náročných požadavků Prahy pro provoz na trase A. (foto: Jiří Sedláček, zdroj: Wikipedia.org)
Metro 81-71 bylo částečně vyvíjeno dle náročných požadavků Prahy pro provoz na trase A. (foto: Jiří Sedláček, zdroj: Wikipedia.org)
Stáhnout PDF
Nezařazené
09. 08. 2018 14:11
Redakce
1 minuta čtení

V neděli 12. srpna 2018 to bude přesně 40 let od zahájení provozu na lince metra A. Cestující se mohou těšit na svezení se původní historickou soupravou 81-71, která bude upravená do tehdejší čtyřvozové podoby. Atmosféru dokreslí speciální hlášení i strojvedoucí v dobových uniformách a informační tabule z minulého století.

Metro 81-71 bylo částečně vyvíjeno dle náročných požadavků Prahy pro provoz na trase A. (foto: Jiří Sedláček, zdroj: Wikipedia.org)

Sovětské soupravy metra 81-71, kterým se kvůli designu čela přezdívalo „briketa“ či „černá huba“ a které se vyráběly v Mytiščinském strojírenském závodě u Moskvy, vyjely poprvé s cestujícími na pražské lince metra A dne 12. srpna 1978. Byly zde provozovány do roku 2005. V letech 1996–2011 proběhla jejich modernizace na typ 81-71M, který je i dnes k vidění na trasách metra A a B.

„První jízda historické soupravy začne v neděli 11:45 ve stanici metra Dejvická, skončí ve stanici Náměstí Míru. Poslední výjezd soupravy jsme naplánovali na 15:10 z Dejvické. Jízdu doprovodí dobové hlášení staničního rozhlasu a i strojvedoucí budou v dobových uniformách,“ říká Ladislav Urbánek, dopravní ředitel pražského DP s tím, že všem cestujícím budou stačit standardní jízdenky nebo časové kupóny.

DP Praha navíc kvůli výročí provozu trasy metra A pro zájemce připravil další lahůdku. Cestující, kteří si zakoupili nabízený zážitek, totiž budou mít v noci 11. srpna 2018 exkluzivní možnost navštívit úsek mezi stanicemi Náměstí Míru a Dejvická v době noční přepravní výluky metra. Průběh bude odpovídat skutečnému předvečeru zahájení provozu trasy metra A v roce 1978. Začátek akce bude 11. srpna v cca 0:40 ve stanici metra Kačerov. „Ze stanice Náměstí Míru bude následovat komentář v každé stanici s možností fotografování. Zajímavostí bude i jízda soupravy v nesprávném směru,“ dodává Ladislav Urbánek s tím, že program skončí přibližně ve 3:45 ve stanici metra Kačerov.

Více informací a jízdní řády naleznete zde: http://www.dpp.cz/historicka-souprava-metra-oslavi-40-vyroci-trasy-a/.

Více informací k Zážitkové turistice zde: http://www.dpp.cz/nocni-zazitkova-turistika-na-trase-a/

Rozvoj trasy metra A

 12. 8. 1978         Leninova – Náměstí Míru
7 stanic: Leninova (Dejvická), Hradčanská, Malostranská, Staroměstská, Můstek, Muzeum, Náměstí Míru

19. 12. 1980       Náměstí Míru – Želivského
3 stanice: Jiřího z Poděbrad, Flora, Želivského

17. 10. 1985       Želivského – Depo Hostivař
zahájen provoz depa Hostivař (v úseku Strašnická – Depo Hostivař jen levý traťový tunel, pouze manipulační provoz bez cestujících)

11. 7. 1987            do provozu uvedena stanice metra Strašnická
nový úsek s cestujícími Želivského – Strašnická

4. 7. 1990            do provozu uvedena stanice metra Skalka
nový úsek s cestujícími Strašnická – Skalka

26. 5. 2006         do provozu uvedena stanice metra Depo Hostivař
nový úsek s cestujícími Skalka – Depo Hostivař

6. 4. 2015            Dejvická – Nemocnice Motol
4 stanice: Bořislavka, Nádraží Veleslavín, Petřiny, Nemocnice Motol

Tisková zpráva DPP s úpravami redakce

Podobné články