Menu

Ve Zlíně a Otrokovicích se připravují na příchod nových vozidel

Stopa nikam nevede, je totiž pro elektrobus. Snímek je z 24. 11. 2018. (foto: 3x Vít Hinčica)
Stopa nikam nevede, je totiž pro elektrobus. Snímek je z 24. 11. 2018. (foto: 3x Vít Hinčica)
Stáhnout PDF
Nezařazené
27. 11. 2018 19:02
Redakce
1 minuta čtení

V Dopravní společnosti Zlín-Otrokovice se připravují na příchod elektrobusu E’City a sedmi nových parciálních trolejbusů, které by jí měly být v následujících týdnech dodávány. Jedním z prvních kroků bylo i vybudování samostatné nabíjecí stopy pro uvedený elektrobus u železniční stanice v Otrokovicích, která byla zřízena v první polovině listopadu 2018.

Stopa nikam nevede, je totiž pro elektrobus. Snímek je z 24. 11. 2018. (foto: 3x Vít Hinčica) Ukotvení stopy.

Elektrobus bude v Otrokovicích zatím jen jeden a bude nasazován na linku č. 55 ke Štěrkovišti, kam už od loňského podzimu jezdí trolejbusy s dieselagregátem. Stejně tak se brzy rozběhne příprava pro příchod nových parciálních trolejbusů k ZOO v Lešné. Již v létě 2018 uvedl ředitel DSZO, Josef Kocháň, následující: „Na tomto projektu úzce spolupracujeme s městem Zlín. Město by mělo zajistit úpravu točny na Podhoří (západní konečná trolejbusové linky č. 4; pozn. redakce) a vytvořit zde podmínky pro umístění buňky sociálního zařízení pro řidiče. Na Vršavě (druhá stávající konečná téže linky č. 4, blíže k ZOO; pozn. redakce) by měla být vybudována zastávka pro směr jízdy trolejbusů na Lešnou, u ZOO zastávka pro přestup z trolejbusů na autobusy do Velíkové (vesnice, okrajová část města Zlín; pozn. redakce). Také na Velíkové musí město zajistit projekt točny se sociálním zařízením pro řidiče.“ 

Jízdní řády by se měly měnit zřejmě na jaře, jakmile bude flotila trolejbusů od Škody Electric plně dodaná a odzkoušená.

Autobus linky č. 35 se dne 7. srpna 2018 vyhřívá na konečné ve Velíkové. V rámci ekologizace dopravy ve zlínské aglomeraci dojde k omezení autobusového provozu v oblasti mezi Zlínem a ZOO Lešná ve prospěch bateriových trolejbusů. Nakolik, to ještě zůstává otázkou. (foto: Vít Hinčica)

Text: Vít Hinčica

Titulní foto: Libor Hinčica

Podobné články