Menu

Vychází číslo 5/2017 časopisu Československý Dopravák

Stáhnout PDF
Nezařazené
05. 01. 2018 15:15
Redakce
1 minuta čtení

Dne 3. 1. 2017 byla zahájena distribuce posledního loňského čísla časopisu Československý Dopravák. Tradičně jím byly přímo z tiskárny zásobovány nejprve prodejny v Praze, k předplatitelům a do ostatních prodejen v ČR i na Slovensku by měl časopis dorazit v průběhu příštího týdne.

Největší prostor je v časopise tentokrát věnován pražským trolejbusům. Poprvé od roku 1995, kdy byla do provozu uvedena trolejbusová síť v Chomutově a Jirkově, přibyl na mapě České republiky další provoz, byť velmi nezvyklý. Svým rozsahem jde zřejmě momentálně o nejmenší trolejbusový provoz na světě, pomineme-li některé muzejní dráhy. Rozsáhlý článek připomíná nejen historii pražských trolejbusů a důvody, které vedly k jejich rušení, ale také některé z projektů o neúspěšný návrat trolejbusů, historii trolejbusové dopravy na Prosecké ulici atp. Největší prostor je ale pochopitelně věnován novodobému projektu, jeho vzniku, stavbě, zkouškám a symbolickému zahájení provozu.

Z dalších článků můžeme zmínit například příspěvek o autobusech Scania Citywide u společnosti Arriva Morava. V něm se mohou čtenáři poprvé blíže seznámit s novinkou s obchodním názvem Citywide LE Suburban. Tento model autobusu začal být vyráběn poměrně v tichosti ve Finsku v roce 2017 (na rozdíl od běžného Citywidu, jenž se vyrábí v Polsku) a Arriva Morava se stala jedním z vůbec prvních odběratelů tohoto typu vozidla na světě.

Autobusům se věnují také příspěvky o elektrobusech SOR v Hranicích, představen je podrobně nový model Crossway LE CNG i Crossway LE o délce 14,5 m (třínápravová verze) a čtenáři se mohou rovněž seznámit se spoluprací Škody Electric, Iveca a francouzského Heuliezu Bus.

Páté číslo opět po delší době zabrouzdá i do vod příměstské železnice, konkrétně se bude věnovat tématu tzv. Metra S v Praze, které se připomnělo veřejnosti v září 2017. Tramvajím se tentokrát věnuje zejména historická část, a sice rozsáhlý článek o renovaci tramvaje typu T2 brněnského DP. Mimo tento příspěvek stojí za pozornost i text o prodlužování tramvají Siemens Combino v německé Postupimi.

Předplatné časopisu na další rok si mohou čtenáři zajistit dle návodu v sekci Prodej na našich webových stránkách. Zde je zveřejněna také kompletní prodejní síť časopisu v ČR a na Slovensku.

Redakce

Podobné články