Menu

Krakovský tendr na tramvaje se komplikuje. Pesa neprodloužila platnost nabídky

PESA 2014N známá jako Krakowiak je nejdelší tramvají provozovanou v Krakově. Dodávka 36 vozů tohoto typu se stala důvodem, proč chtěl MPK Kraków výrobce vyloučit z aktuálního tendru na dalších 50 vozidel. (zdroj: Wikipedia.pl)
PESA 2014N známá jako Krakowiak je nejdelší tramvají provozovanou v Krakově. Dodávka 36 vozů tohoto typu se stala důvodem, proč chtěl MPK Kraków výrobce vyloučit z aktuálního tendru na dalších 50 vozidel. (zdroj: Wikipedia.pl)
Stáhnout PDF
Nezařazené
29. 09. 2017 12:41
Redakce
1 minuta čtení

Zajímavý vývoj má tendr na 50 nových tramvají pro Krakov, kde se ani po roce nepodařilo uzavřít smlouvu na jejich nákup. Jak čtenáři našich webových stránek vědí, podala nejlepší nabídku ve výběrovém řízení Pesa, která ale byla vzápětí vyloučena. Proti tomuto kroku se výrobce bránil soudně a uspěl. MPK Kraków tak musel výrobce nejen do soutěže vrátit, ale zároveň jej vyhlásit i vítězem. Ten ale doposud nepodepsal smlouvu.

PESA 2014N známá jako Krakowiak je nejdelší tramvají provozovanou v Krakově. Dodávka 36 vozů tohoto typu se stala důvodem, proč chtěl MPK Kraków výrobce vyloučit z aktuálního tendru na dalších 50 vozidel. (zdroj: Wikipedia.pl)

Situace, do které se nyní dopravce a výrobce dostali je poměrně neobvyklá. Mezi oběma stranami probíhala po vyhlášení výsledku tendru další jednání, a protože nedošlo k napadení výběrového řízení ze strany neúspěšných uchazečů, bylo fakticky vše připraveno na podpis smlouvy. K tomu ale nedošlo, přičemž mezitím vyprchala doba, kterou výrobce uvedl v nabídce jako hraniční pro platnost své nabídky. Ačkoli MPK Kraków Pesu na nutnost prodloužení doby platnosti nabídky upozorňoval, výrobce tak neučinil.

Neznamená to ale, že by tím výrobce, který se o platnost své nabídky tak dlouho bil, na podpis smlouvy s MPK Kraków rezignoval. Zástupci Pesy dokonce tvrdí, že je nabídka nadále aktuální a předmětem jednání s dopravcem. Pokud by však nyní nedošlo k vzájemné dohodě, měl by mít Krakov možnost zcela legálně přerušit s Pesou další jednání a do hry vrátit neúspěšné uchazeče, resp. toho, jenž skončil v tendru druhý. Tímto uchazečem bylo konsorcium firem Solaris Bus & Coach a Stadler Polska. Solaris se nechce s ohledem na to, že výběrové řízení poněkud nečekaně stále běží, k zakázce blíže vyjadřovat.  Tiskový mluvčí Solarisu ale prohlásil, že může potvrdit připravenost v otázce dodávky vozů do Krakova dle dříve nabídnuté technické specifikace, pakliže by k tomu byl ze strany dopravce vyzván.

Libor Hinčica

Podobné články