Menu

České trolejbusy zamíří do Rumunska

Trolejbus Škoda 26 Tr pro Plzeň v areálu Škody Electric v Doudlevcích. (foto: Škoda Electric)
Trolejbus Škoda 26 Tr pro Plzeň v areálu Škody Electric v Doudlevcích. (foto: Škoda Electric)
Stáhnout PDF
Nezařazené
21. 03. 2017 09:03
Redakce
1 minuta čtení

Společnost Škoda Electric, jeden z největších světových výrobců trolejbusů, dodá trolejbusy do rumunského města Galati. Tamní dopravce si objednal 14 nových trolejbusů, za které zaplatí v přepočtu cca 150 mil. Kč.

Trolejbus Škoda 26 Tr pro Plzeň v areálu Škody Electric v Doudlevcích. (foto: Škoda Electric)

Trolejbusová doprava ve městě Galati, v němž žije necelých 300 000 obyvatel (velikostně je tedy srovnatelné s Ostravou), byla uvedena do provozu dne 23. 8. 1989. Trolejbusy obsluhují  dvě linky čísel 102 a 104, které jezdí na síti o délce 34,4 km. Dopravce má momentálně k dispozici 13 trolejbusů, z nichž většinu (10 ks) tvoří vozy ruské produkce MAZ-Eton-T203, které byly uvedeny do provozu v roce 2009. Zbylé tři vozy jsou starší (z r. 2000) a reprezentují vozy s elektrickou výzbrojí rumunské společnosti Astra postavené za využití karoserie autobusů Ikarus 415. Nyní by mělo dojít k nákupu dalších 14 trolejbusů, které mají sloužit pro plánované rozšíření trolejbusového provozu ve městě. To bylo odsouhlaseno městem na základě studie rozvoje elektrické dopravy, kterou si Galati nechalo vypracovat v roce 2015. Nákup trolejbusů a výstavba nových úseků mají být částečně financovány z prostředku Evropské banky pro obnovu a rozvoj.

Škoda Electric by měla do Rumunska dodat trolejbusy typu Škoda 26 Tr postavené za využití karoserií polského výrobce Solaris. „Po dodávkách téměř šedesáti trolejbusů do dalších rumunských měst Temešvár a Baia Mare se jedná o další významný úspěch na tomto zajímavém a rozvíjejícím se trhu,“ uvedl člen představenstva Škody Electric Karel Majer.

Trolejbusy by měly být dodány do Rumunska včetně klimatizace salónu cestujících i řidiče, chybět nebude kamerový systém, nebo automatické počítání cestujících. Navíc budou ve výbavě obsaženy také superkondenzátory, což by mělo přispět ke snížení energetické náročnosti vozidel v provozu.

Škoda Electric ve své tiskové zprávě uvádí, že je největším evropským výrobcem trolejbusů. Za dobu existence trolejbusové výroby dodala na tuzemský i zahraniční trh více než 14 tisíc trolejbusů. České trolejbusy jezdí ve zhruba třiceti zemích světa – v Evropě, Asii a v Severní Americe. V samotném Rumunsku je v provozu padesát trolejbusů v Temešváru a dalších osm v Baia Mare.

Podobné články