Menu

Přerovská MHD získá 11 nových autobusů Crossway LE

Nové Crosswaye pro Arrivu Morava, která vozidla nasadí na linky MHD v Přerově. (foto: Miroslav Halász)
Nové Crosswaye pro Arrivu Morava, která vozidla nasadí na linky MHD v Přerově. (foto: Miroslav Halász)
Stáhnout PDF
Nezařazené
22. 12. 2017 14:12
Redakce
1 minuta čtení

Společnost Arriva Morava začala přebírat v Ivecu nové autobusy Crossway LE CITY pro městskou hromadnou dopravu v Přerově. Od 1. 1. 2018 by měla být novými vozidly nahrazena polovina stávajícího vozového parku.

Nové Crosswaye pro Arrivu Morava, která vozidla nasadí na linky MHD v Přerově. (foto: Miroslav Halász)

Z ulic Přerova by tak měly zmizet všechny autobusy Karosa, několik starších vozů SOR i jediný 15m vůz Solaris Urbino 15. Namísto nich bude ve městě 22 nízkopodlažních a částečně nízkopodlažních autobusů, konkrétně 4 autobusy Iveco Citelis 12m CNG, 7 vozů SOR NBG 12 a 11 nových autobusů Iveco Crossway LE CITY.

Pohled na stanoviště řidiče nového Crosswaye LE CITY pro Přerov. (foto: Miroslav Halász)

Částečně nízkopodlažní vozy jsou do Přerova dodávány již v novém lakování Arrivy, nicméně to na nich není to nejzajímavější. Arriva Morava totiž v letošním roce nakoupila celou řadu vozidel, u nichž se snaží zohlednit v co největší míře komfort pro cestující i řidiče, vizuální dojem a samozřejmě otázku údržby a provozních nákladů. Exkluzivně působí například elektrobusy Škoda Perun v Třinci, anebo nové elektrobusy SOR EBN 9,5 v Novém Jičíně. Také u konvenčních dieselových autobusů je ale možné zaznamenat značný posun ve výbavě.

Pohled do interiéru autobusu Crossway LE CITY pro MHD v Přerově. V přední části vozu chybí obvyklé podesty a ze snímku je patrné i dodatečné prodloužení bočních oken. (foto: Miroslav Halász)

Například autobusy pro MHD v Přerově jsou inspirovány provedením Crosswayů, které odebírají zákazníci v Rakousku. V praxi to znamená například absenci podest v přední nízkopodlažní části, kde se tak nachází 9 sedadel přístupných přímo z úrovně podlahy (a tedy opravdu bezbariérově). Na naše poměry netradiční je i řešení zasklení, kdy jsou okna v nízkopodlažní části řešena jako snížená. To přináší do vozu více denního světla, ale zejména vylepšuje výhled pro vozíčkáře a nejmenší cestující. U skel autobusů je použito tmavé tónování, které se pozitivně projevuje na zvýšení účinnosti klimatizace, kterou jsou autobusy také vybaveny. Z dalších detailů můžeme zmínit parkovací kameru, senzory pro couvání, venkovní osvětlení všech dveří atp. Občané Přerova se tak mohou těšit na (na české podmínky) skutečně výjimečné provedení svých nových autobusů, které by měly do provozu vyjet od 1. 1. 2018.

Libor Hinčica

Podobné články