Menu

75 nízkopodlažních autobusů na podvozcích MAN pro Izrael

Autobus MAN na podvozku A22, který na první pohled odpovídá standardním vozům MAN Lion’s City. Nástavba je však dílem místní společnosti. (foto: MAN Truck & Bus)
Autobus MAN na podvozku A22, který na první pohled odpovídá standardním vozům MAN Lion’s City. Nástavba je však dílem místní společnosti. (foto: MAN Truck & Bus)
Stáhnout PDF
Nezařazené
08. 11. 2017 07:30
Redakce
1 minuta čtení

Dopravní společnost Egged, jež je jedním z největších provozovatelů autobusové dopravy na světě, si objednala celkem 75 podvozků typu A22 pro stavbu nízkopodlažních autobusů, jež budou do provozu nasazeny v Izraeli.

Autobus MAN na podvozku A22, který na první pohled odpovídá standardním vozům MAN Lion's City. Nástavba je však dílem místní společnosti. (foto: MAN Truck & Bus)

Do Státu Izrael bylo nyní dodáno již 50 podvozků, dalších 25 by mělo následovat. Pro volbu podvozků MAN (včetně kompletního kinetického řetězce) se dopravce Egged rozhodl na základě vysoké kvality a spolehlivosti vozidel, jež si firma objednala již v minulosti.

Ještě jeden pohled, tentokrát z boku, na autobus MAN vyrobený v kooperaci s izraelskou společností Ha'argaz. (foto: MAN Truck & Bus)

Podvozky MAN A22 jsou nabízeny už od roku 1998, nicméně během téměř 20 let výroby prošly řadou úprav. Používány jsou pro stavbu autobusů o délce 10,5 m až 12 m, přičemž v Izraeli by měly být (či již byly) nasazeny autobusy 12m. Nástavbu karoserie bude realizovat místní společnost Ha’argaz. Ta nabízí nástavby v provedení městských, linkových i zájezdových vozů, stejně jako speciální řadu karoserií pro tzv. BRT systémy. Vozy postavené na podvozcích MAN na první pohled připomínají běžné autobusy MAN Lion’s City, které můžeme znát i z českých silnic.

Starší verze modelu nízkopodlažního vozu na podvozku MAN A22 s karoserií Ha'argaz. (foto: Ha'argaz

Vozy disponují motorem o výkonu 235 kW. Z 50 doposud dodaných podvozků bylo dokončeno a v uplynulých dvou měsících do provozu nasazeno již 40 vozů. Celkem má dopravce Egged okolo 4.000 autobusů, z nichž více než 1.500 nese logo MAN. Flotila dopravce tak představuje téměř polovinu všech vozidel veřejné dopravy v Izraeli. Denně nejedou vozidla okolo 700.000 km a nasazována jsou na celkem 945 meziměstských a městských linek.

Libor Hinčica

V minulosti vznikly na podvozcích MAN i článkové vozy s karoserií Ha'argaz. (foto: Ha'argaz) Pro zajímavost můžeme ještě ukázat projekt částečně nízkopodlažního vozu (low entry; LE) s karoserií Ha'argaz, která se již vzhledově od běžné řady MAN Lion's City odlišuje více. (foto: Ha'argaz)

Podobné články