Menu

Solaris a Škoda dodají dalších 60 trolejbusů do Budapešti

V Budapešti již jezdí 16 trolejbusů Solaris Trollino 18, které svou konfigurací odpovídají českým vozům Škoda 27 Tr. Nyní přibude dalších 31 kloubových vozů. (foto: Daniel Košťál)
V Budapešti již jezdí 16 trolejbusů Solaris Trollino 18, které svou konfigurací odpovídají českým vozům Škoda 27 Tr. Nyní přibude dalších 31 kloubových vozů. (foto: Daniel Košťál)
Stáhnout PDF
Nezařazené
25. 11. 2017 17:05
Redakce
1 minuta čtení

Dne 20. 11. 2017 oznámilo vedení maďarského hlavního města, že výrazně investuje do svého vozového parku trolejbusů a tramvají. V případě trolejbusů bude na dodávce participovat česká Škoda Electric.

V Budapešti již jezdí 16 trolejbusů Solaris Trollino 18, které svou konfigurací odpovídají českým vozům Škoda 27 Tr. Nyní přibude dalších 31 kloubových vozů. (foto: Daniel Košťál)

Dodávku celkem 60 trolejbusů v celkové hodnotě cca 829,5 mil. Kč bude zastřešovat stejně jako v minulosti polský Solaris, elektrickou výzbroj však dodá Škoda Electric, která tak bude řešit ve svých výrobních prostorách v Plzni finální montáž, a následně také zkoušky vozidel.

Šest desítek nových trolejbusů, z nich 31 bude článkových, je součástí původního rámcového kontraktu z listopadu 2014, který umožňoval dopravci odebrat celkem až 108 trolejbusů. První objednávka zahrnovala 24 vozů (z toho 10 článkových), druhá z listopadu 2015 poté 12 vozů (z toho 6 kloubových). V součtu s aktuální objednávkou tak dodá konsorcium Solarisu a Škodovky do maďarské metropole 96 trolejbusů. Nákup trolejbusů bude financován EU, státem a minoritní část z rozpočtu města.

Pětičlánkový vůz CAF Urbos 3 v Budapešti. (foto: Daniel Košťál) 

Stejná forma financování bude použita také pro pořízení dalších tramvají španělského výrobce CAF, které se proslavily jako nejdelší tramvaje na světě (mají délku 55,9 m). Také v tomto případě jde o využití opce ze staršího kontraktu, který Budapešť podepsala s firmou CAF v březnu 2014. Smlouva umožňuje městu odebrat postupně až 124 tramvají. První objednávka zahrnovala 37 vozů, již v dubnu 2014 byla využita opce na dalších 10 vozidel. Pouze menší část z nich však odpovídá nejdelšímu devítičlánkovému provedení, konkrétně 12 vozů, jež jsou nasazovány na linku číslo 1. Zbylé vozy jsou pětičlánkové. Nyní využití opce počítá s dodáním dalších 26 tramvají v hodnotě cca 1,43 mld. Kč. Devítičlánkových vozů bude tentokrát 5, zbylých 21 tramvají bude pětičlánkových o délce 34 m.

Libor Hinčica

Podobné články