Menu

Exkluzivně – První fotografie Nového Conecta od Mercedesu

Článkové Conecto G od Mercedesu ve své nové podobě. (foto: EvoBus)
Článkové Conecto G od Mercedesu ve své nové podobě. (foto: EvoBus)
Stáhnout PDF
Nezařazené
05. 09. 2016 11:00
Redakce
1 minuta čtení

Článkové Conecto G od Mercedesu ve své nové podobě. (foto: EvoBus)

První fotografie nového provedení městského vozu Mercedes-Benz Conecto (a Conecto G) si můžete prohlédnout na našich webových stránkách. Premiéra modelu Conecto se uskutečnila dnes (tj. 5. 9. 2016) v polské Varšavě.

Nové Conecto od Mercedesu. (foto: EvoBus) Detail předního čela Nového Conecta. (foto: EvoBus)

Mercedes-Benz Conecto je autobus vyráběný v tureckém závodě společnosti EvoBus, přičemž původní model byl řešen jako středněpodlažní autobus pro linkovou a městskou dopravu. Ve výrobním programu se Conecto objevuje od roku 1996. Původně se však používalo jen typové značení O 345, s obchodním jménem Conecto se můžeme setkat až od roku 2002. V roce 2007 pak vstoupil na trh zcela nový model Conecto, který je řešen jako 100% nízkopodlažní městský autobus nabízený v délkových variantách 12 m (Conecto) a 18 m (Conecto G).

Pohled zezadu na Nové Conecto. (foto: EvoBus)

Po devíti letech byl nyní představen nový model Conecto, který je rovněž koncipován jako nízkopodlažní městský autobus. Technicky se však značně od původního modelu odlišuje. Vedle ryze technických úprav v konstrukci (vozidlo například splňuje bezpečnostní normu UN ECE R 66.02, má menší hmotnost a nově má nástupní výšku 320 mm u všech dveří) nabízí Nové Conecto mj. více míst pro pasažéry, nové řešení stanoviště řidiče, úspory paliva (6 % v porovnání s řešením s motorem EURO 5) atp. Model bude poprvé dostupný také v provedení na stlačený zemní plyn (CNG), nadále však bude dostupná jen 100% nízkopodlažní varianta, nikoli verze LE. Bližší podrobnosti k novému typu autobusu ještě přineseme jak na webových stránkách, tak přímo v tištěném časopise, kde se budeme problematice tohoto vozidla obsáhle věnovat.

Stanoviště řidiče Nového Conecta. (foto: EvoBus) Pohled do interiéru 12m vozu. (foto: EvoBus) Interiér článkového modelu. (foto: EvoBus) Nové Conecto G. (foto: EvoBus)

Podobné články