Menu

7 500. autobus MAN Lion’s Coach předán zákazníkovi

MAN Lion’s Coach na snímku z roku 1996. (foto: MAN Truck & Bus)
MAN Lion’s Coach na snímku z roku 1996. (foto: MAN Truck & Bus)
Stáhnout PDF
Nezařazené
27. 09. 2016 11:56
Redakce
1 minuta čtení

Mimořádné vozidlo korunuje 20letý obchodní vztah autobusového dopravce „Der Krostitzer“ a značky MAN resp. NEOPLAN: V rámci letošního veletrhu užitkových vozidel IAA převzal Lars Tscheschke, ředitel firmy „Der Krostitzer“, symbolický klíč od celkově 7 500. prodaného autobusu MAN Lion’s Coach.

MAN Lion's Coach na snímku z roku 1996. (foto: MAN Truck & Bus)

Již při pořizování svého prvního vozidla v roce 1996 se majitel firmy Maik Eckinger rozhodl pro NEOPLAN Cityliner. Od té doby se vozový park firmy „Krostitzers“ rozrostl na dvanáct zájezdových autobusů, z toho osm z produkce MAN a NEOPLAN. „Kromě velice vstřícné a odborné péče od našeho autobusového prodejce i od servisního střediska MAN Leipzig mají pro naše podnikání veliký význam ekonomicky efektivní a velmi komfortní zájezdové autobusy MAN / NEOPLAN“, uvedl při příležitosti předávání vozidel Lars Tscheschke.

A nyní je tu další přírůstek. U jubilejního autobusu se jedná o třínápravové vozidlo o délce 13 260 mm, které bude v provozu pro největšího poskytovatele zájezdů ve středním Německu s názvem Polster & Pohl. Autobus přitom boduje zejména díky svému zavazadlovému prostoru o velikosti 10,7 m3, stejně jako díky četným asistenčním systémům zaručujícím bezpečnou a komfortní jízdu. K tomu přispívá mimo jiné také dvouhmotový setrvačník v hnacím řetězci, který se stará o ještě klidnější chod. Autobus pohání šestiválcový dieselový motor MAN D2676 o výkonu 440 k (324 kW) při 1 800 ot./min. Místo najde v autobusu až 52 cestujících.

Symbolické předání klíče k 7 500. autobusu MAN Lion's Coach na veletrhu IAA v Hannoveru. (foto: MAN Truck & Bus)

Díky vybavení autobusu paketem „Safety Pack“ moderní zájezdový autobus obsahuje asistenční systém pro jízdu v pruzích LGS s vibračním varováním a adaptivní tempomat MAN Adaptive Cruise Control (ACC). Asistent nouzového brzdění EBA nejnovější generace je na palubě autobusu sériově. K bezpečnosti přispívají rovněž osvětlení nástupů a kamera monitorující nástup u druhých dveří.      

Autobus typu MAN Lion’s Coach uvedl MAN Truck & Bus na trh roku 1996. Již tehdy to byl autobus z turecké produkce a uvedení realizovala dceřiná společnost MAN AS. Autobus zamýšlený tehdy jako cenově příznivější alternativa k autobusu MAN Lion’s Star se vyvinul ve svébytný zájezdový autobus MAN. V roce 2002 vystřídala dosavadní modely druhá generace. Dnes je na výběr ze tří variant motoru od 400 do 480 k – s novými motory D26 potom od 420 do 500 k. K dispozici je autobus ve třech délkách od 12 000 mm do 13 800 mm.

„MAN Lion´s Coach se vyvinul v opravdového vytrvalce a myslím si, že po právu. On jednoduše přesvědčí v otázce hospodárnosti stejně jako bezpečnosti a komfortu“, vyjádřil svoji radost během předávání autobusu Heiko Haumer, Vice President Sales Bus Regions & International Key Accounts z MAN Truck & Bus.        

TZ MAN Truck & Bus

Podobné články