Menu

NEOPLAN Skyliner vyhrál letošní International Bus Competition (IBC)

NEOPLAN Skyliner získal titul IBC. (foto: MAN Truck & Bus)
NEOPLAN Skyliner získal titul IBC. (foto: MAN Truck & Bus)
Stáhnout PDF
Nezařazené
09. 08. 2016 16:30
Redakce
2 minuty čtení

Při letošním srovnávacím testu International Bus Competition (IBC) se přísnému pohledu poroty vystavily tři patrové autobusy. Po intenzivním testovacím týdnu nejvíce bodů zaznamenal NEOPLAN Skyliner, a prosadil se tak proti autokarům VDL Futura a Van Hool Astromega. Objektivitu IBC vyzdvihl šéf testovacích jezdců Wolfgang Tschakert: „Bodové ohodnocení představuje mínění testovacího týmu. Velcí i malí řidiči a rozdílné temperamenty s různými zálibami – podobně jak je tomu i u profesionální flotily autobusů.“

NEOPLAN Skyliner získal titul IBC. (foto: MAN Truck & Bus)

Nejlepších hodnot dosáhl NEOPLAN Skyliner, který byl vybavený dle požadavků této soutěže v provedení pro dálkové linky s místem pro vozíčkáře, extra širokými dveřmi a ukazatelem cíle jízdy. Nejlépe bodoval mimo jiné v kategorii komfortu pro cestující a podvozku a dále v testu na dílně. Zejména horní podlaží tohoto patrového autobusu umí nadchnout: boční okna protažená až do stropu (Skylights) zajišťují nejlepší výhled z míst u oken, zatímco s pěti tabulemi skla téměř průběžně prosklená střecha nad středovou uličkou poskytuje mnoho světla a příjemný pocit z velkého prostoru.     

Ale i bezpečnost je u tohoto vozidla psána velkými písmeny. Tak přesvědčily například měřené brzdné dráhy při studených a zahřátých brzdách 39,8 resp. 39,1 m z rychlosti 80 km/h a dále i přesnost řízení a stabilita vozidla. K bezpečnosti přispívají rovněž elektronicky řízené tlumiče MAN CDS (ComfortDriveSuspension). Testovaný autobus disponoval asistenčními systémy jako například předvídavým tempomatem MAN EfficientCruise a dále monitoringem pozornosti řidiče MAN Attention Guard.      

Pohled do interiéru horního patra autobusu. (foto: MAN Truck & Bus)

Ocenění IBC-Award se bude předávat v rámci veletrhu IAA Nutzfahrzeuge 2016. „Jsme hrdí na to, že budeme moci přijmout toto renomované ocenění. Ukazuje nám to, že se vyplatila naše průběžná zlepšování autobusu NEOPLAN Skyliner“, uvedl Rudi Kuchta, Senior Vice President Product & Sales Bus společnosti MAN Truck & Bus. „To nám ostatně potvrzují i naši zákazníci, kteří NEOPLAN Skyliner velmi oceňují jak na dálkových linkách, tak na dlouhých zájezdech.“     

NEOPLAN Skyliner: Úspěšná jízda pokračuje

Od června 2015 je NEOPLAN Skyliner dostupný v provedení EURO 6. Prémiový dvojpodlažní autokar přesvědčuje díky optimálnímu propojení hospodárnosti, vlídnosti k životnímu prostředí a exkluzívního komfortu. Oceňovaný „Sharp Cut-Design“ s čistým průběžným vedením křivek garantuje nejlepší hodnoty z hlediska aerodynamiky. Výsledkem je až 5% úspora paliva ve srovnání s patrovými autobusy bez opatření k optimalizaci aerodynamiky. Další silnou stránkou autokaru NEOPLAN Skyliner je také zavazadlový prostor: 11 m3 poskytuje dostatek úložného prostoru pro všechna zavazadla.   

Velkoryse pojatý interiér poskytuje v patrovém autobusu maximální svobodu pohybu. Skyliner je se svými až 83 místy k sezení ideální pro nasazení na dálkové linky. Výbava pro dálkové linky spočívající v infopanelu pro zobrazení cíle jízdy, zásuvkách na 230 V nebo/a USB zásuvkách na všech sedadlech a dále nové sedadlo řidiče s optimalizovanou pozicí se starají o vyšší komfort pro pasažéry i řidiče. Zábavu i během dlouhých jízd může nabídnout systém zábavy Onboard Entertainment. Kromě možnosti Wi-Fi na palubě sem patří také TopLine-Mulitmediacenter se dvěma 19palcovými monitory nahoře a 10palcovými plochými obrazovkami dole.

Rovněž mimořádnou výzvu v podobě bezbariérovosti autobusu pro dálkové linky řeší NEOPLAN Skyliner komfortně pro dopravce, řidiče i cestující. Do autobusu se osoby s pohybovým omezením dostanou díky sklopné rampě. Pro zajištění potřebného místa uvnitř vozu vyvinul MAN pro provozovatele autobusové dopravy velice komfortní řešení, u kterého je možné pomocí kolejnicového systému k sobě přisunout až tři dvojsedadla. Dopravci to ušetří nutnost kompletního vyndání sedadel. Sedadla tak zůstávají ve vozidle, což umožňuje přestavbu nejen v provozovně dopravce, ale i přímo na cestě během několika málo minut.

TZ MAN Truck & Bus

Podobné články