Menu

Tramvaje v Dubaji mají zelenou

Tramvajová trať v Dubaji přinesla i celou řadu nových dopravních značení. (foto: Libor Hinčica)
Tramvajová trať v Dubaji přinesla i celou řadu nových dopravních značení. (foto: Libor Hinčica)
Stáhnout PDF
Nezařazené
13. 08. 2016 11:11
Redakce
1 minuta čtení

Tramvajový provoz v Dubaji ve Spojených arabských emirátech se má dočkat výstavby nových úseků. Doposud je v provozu jediná tramvajová trať o délce 10,6 km, která je vedena do části Dubai Marina z terminálu Al Sufouh. Pro obsluhu trati je určeno 11 tramvají Alstom Citadis 402 (o délce 44 m). Systém, který je s výjimkou vozovny řešen se spodním napájením proudu, byl uveden do provozu v listopadu 2014, a to s tříletým zpožděním oproti původnímu plánu.

Tramvajová trať v Dubaji přinesla i celou řadu nových dopravních značení. (foto: Libor Hinčica)

Dnes existující úsek s 11 stanicemi byl vnímán od počátku pouze jako první fáze projektu. V plánu bylo pokračování tramvaje směrem ke známému hotelu Burj al Arab, k tomu ale kvůli nedostatku finančních prostředků (způsobeným finanční krizí) nedošlo. Teprve na jaře 2016 potvrdil operátor RTA, že hodlá v rozvoji tramvají pokračovat, a to s ohledem na pozitivní výsledky z provozu, které tramvaj vykazuje (zejména na ryze městském úseku v části Dubai Marina je tramvaj hojně využívána cestujícími, přičemž největší nárůst cestujících byl zaznamenán v prvním čtvrtletí roku 2016). Počátkem srpna 2016 nechal dopravce vypsat tendr, který předpokládá vyprojektování druhé a výhledově i třetí etapy.

Celý systém je řešen tak, aby byl v maximální možné míře oddělen od ostatních účastníků silničního provozu. Napájení je realizováno skrze třetí kolejnici. (foto: Libor Hinčica)

Tzv. druhá etapa by měla zahrnovat vybudování hned několika úseků. Konkrétně by se mělo jednat o napojení zmíněného slavného hotelu Burj al Arab (i hosté sedmihvězdičkového hotelu se přece mohou svézt tramvají) a o napojení významného obchodního střediska Mall of the Emirates se stejnojmennou stanicí metra. Vytvoření tohoto spojení může přinést výrazný nárůst počtu cestujících, investičně by se přitom nemělo jednat o náročnou akci, protože značná část plánované tratě už stojí – od současné konečné Al Sufouh totiž vede poměrně dlouhá spojovací trať do vozovny. Právě její těleso by měly využívat tramvaje jedoucí ke středisku Mall of the Emirates, které se nachází prakticky nadohled vozovny. V rámci třetí etapy se plánuje výstavba prodloužení od hotelu Burj al Arab až do moderního centra Dubaje (s ukončením u ulice 2. prosince).

Kromě tramvají hodlá Dubaj rozšiřovat také svůj provoz metra. To tvoří nyní dvě linky – červená a zelená. Nově má vzniknout 20,6 km dlouhý úsek s 11 stanicemi na zelené lince ze současné stanice Al Jaddaf do části Academic City.

Podobné články