Menu

Škoda Transportation založila dceřinou firmu v USA

Škodovka v minulosti dodávala tramvaje do Portlandu a Tacomy. Později pak předala licenci na výrobu vozů 10T firmě United Streetcar. Ta ale svou činnost již ukončila. (foto: Škoda Transportation)
Škodovka v minulosti dodávala tramvaje do Portlandu a Tacomy. Později pak předala licenci na výrobu vozů 10T firmě United Streetcar. Ta ale svou činnost již ukončila. (foto: Škoda Transportation)
Stáhnout PDF
Nezařazené
13. 06. 2016 10:18
Redakce
1 minuta čtení

Společnost Škoda Transportation založila ve Spojených státech amerických novou dceřinou společnost Škoda Transportation USA, LLC. Plzeňská firma tímto krokem potvrzuje svůj dlouhodobý zájem cílit nejen na tradiční středoevropské a východní trhy, ale také na trhy v západních zemích.

Škodovka v minulosti dodávala tramvaje do Portlandu a Tacomy. Později pak předala licenci na výrobu vozů 10T firmě United Streetcar. Ta ale svou činnost již ukončila. (foto: Škoda Transportation)

„Založení společnosti v USA je logickým vyústěním naší strategie směřování na západní trhy. V současnosti mapujeme naše možnosti a vybíráme vhodné projekty na rozsáhlém a rozvíjejícím se severoamerickém trhu. Věřím, že máme velkou šanci uspět nejen v USA, ale také v Kanadě,“ říká Tomáš Ignačák, předseda představenstva Škoda Transportation.     

Americký tým vede Scott Ellis (viz níže), který se stal ředitelem business developmentu. „Značku Škoda vnímám jako velmi úspěšného evropského výrobce kolejových vozidel. Naším cílem je v USA vytvořit plnohodnotné zázemí sestávající z business developmentu, technického oddělení, nákupu a projektového managementu až po samotnou výrobu. Založení společnosti Škoda Transportation USA je tak prvním krokem plánované expanze na severoamerický trh,“ říká Scott H. Ellis, ředitel business developmentu Škoda Transportation USA.     

Škoda Transportation ve své tiskové zprávě uvádí, že je největší firmou zabývající se dopravním strojírenstvím ve střední a východní Evropě. Na tradičních středoevropských a východních trzích je firma úspěšná a pozici v zahraničí posilují také její dceřiné společnosti – Společnost Ganz-Skoda Electric, která působí v Maďarsku či společnosti Sibelelektroprivod a Vagonmash v Rusku.Od roku 2013 navíc Škoda Transportation působí také v Německu, kde založila firmu Škoda Transportation Deutchland GmbH. Od loňska má Škoda své zastoupení i ve Finsku, kde zakoupila kontrolní podíl ve firmě Transtech. Jedná se o jediného finského výrobce železničních a městských kolejových vozidel. Firma tím získala přístup na trhy severní Evropy.

Plzeňská značka není na americkém trhu nováček. V minulosti již Škoda Transportation dodala deset tříčlánkových tramvají do amerických měst Portland a Tacoma. Dceřiná společnost Škoda Electric (potažmo Škoda Ostrov) navíc v minulosti do USA dodala ve spolupráci s lokálními partnery několik set trolejbusů. Konkrétně se jednalo o dodávku 57 trolejbusů do Daytonu v a 273 trolejbusů do San Francisca.  V současnosti Škoda Electric úspěšně pracuje na modernizaci 32 kloubových trolejbusů v Bostonu.

Stručný životopis Scotta H. Ellise:

Scott Ellis sloužil v námořnictvu USA jako elektrotechnik v divizi ponorek do roku 1997, a poté studoval strojní inženýrství na Penn State University. Od roku 1999 pracoval čtyři roky jako manažer pro Tyco Electronics, největšího světového výrobce a dodavatele kabelové a konektorové techniky. V roce 2006 začal svou kariéru v dopravním průmyslu na pozici obchodního manažera společnosti Voith. Od roku 2010 pracoval čtyři roky jako obchodní manažer pro region Severní Ameriky ve švédské firmě Dellner Couplers, která se zabývá výrobou spřáhel, spojovacích a řídicích systémů pro kolejová vozidla. V letech 2014-2016 působil na pozici manažera business developmentu pro japonského výrobce kolejových vozidel Kinkisharyo. 

Podobné články