Menu

Sosnowiec odhalil nabídky na nové autobusy – na vítězství se mohou těšit MAN, Mercedes i Volvo

Jednou z úspěšných firem v tendru pro Sosnowiec je i EvoBus, který už v minulosti autobusy do Sosnowce dodával. Nyní by měl dodat do města i deset vozů Conecto G. (foto: Libor Hinčica)
Jednou z úspěšných firem v tendru pro Sosnowiec je i EvoBus, který už v minulosti autobusy do Sosnowce dodával. Nyní by měl dodat do města i deset vozů Conecto G. (foto: Libor Hinčica)
Stáhnout PDF
Nezařazené
27. 05. 2016 08:09
Redakce
1 minuta čtení

Polský Sosnowiec, jenž je propojen v rámci systému KZK GOP s tramvajemi v Katowicích a okolí, otevřel nabídky na nákup celkem 78 autobusů. Jednalo se o jeden z nejvýznamnějších tendrů na nová vozidla pro MHD v poslední době, takže není divu, že o zakázku měla zájem většina velkých hráčů na trhu s autobusy. Kontrakt byl rozdělen na čtyři samostatné části.

Jednou z úspěšných firem v tendru pro Sosnowiec je i EvoBus, který už v minulosti autobusy do Sosnowce dodával. Nyní by měl dodat do města i deset vozů Conecto G. (foto: Libor Hinčica)

Do všech čtyř částí podal svou nabídku pouze jediný výrobce – Solaris Bus & Coach. Všichni ostatní výrobci se pak soustředili jen na některé z poptávaných modelů. Solaris však jako jediný ze čtveřice účastníků neuspěl ani v jedné části. Nutno dodat, že tato skutečnost nebyla úplně překvapivá, protože polský producent byl znevýhodněn v některých požadovaných technických kritériích, takže jedinou možností, jak „nahnat“ ztracené body za technickou část bylo snažit se zabodovat v tendru s nízkou cenou. Ani to se ale nestalo, a tak se z vítězství v Sosnowci, v němž žije okolo 225 000 obyvatel, budou nejspíše radovat západní konkurenti, konkrétně MAN, Volvo a Mercedes-Benz (EvoBus). K oficiálnímu uzavření výběrového řízení ovšem prozatím nedošlo. Zdá se však nepravděpodobné, že by se na konečném pořadí mělo po otevření nabídek s ohledem na bodování a nabízené ceny něco měnit.  

Největší díl si ze zakázky pro Sosnowiec by si tak měl ukousnout německý MAN Truck & Bus, protože uspěl hned ve dvou částech zakázky. První z nich zahrnuje dodávku 24 městských vozů standardní délky, kde MAN zaujal se svým modelem MAN Lion’s City o délce 12 m. Další zakázka na 25 autobusů se týkala rovněž autobusů standardní délky, ale s hybridním pohonem. Zde se snažilo uspět se svým hybridem i švédské Volvo, které zde ale nabídla vyšší cenu, na druhé straně jej však může těšit, že uspělo v té části zakázky, která předpokládala dodávku 10 kloubových hybridních vozů (Volvo 7900 Articulated Hybrid). Kromě kloubových hybridů byly poptávány také standardní dieselové autobusy do délky 18,75 m, kde nejlepší nabídku podal EvoBus s modelem Mercedes-Benz Conecto G.

Všechny autobusy mají být mj. vybaveny klimatizací salónu cestujících, Wi-Fi připojením, konektorem USB pro nabíjení mobilních zařízení a vylepšeným informačním systémem pro nevidomé, slabozraké a neslyšící. Kromě uvedeného počtu 78 vozů se předpokládá ještě letos vypsání tendru na nákup třech elektrobusů.

Podobné články