Menu

Nová expresní linka E50 v Brně převezla již přes 40000 cestujících

Autobusová linka E50 je v Brně stále ještě novinkou. Spuštěna byla teprve v prosinci a zájem o svezení s ní předčil očekávání dopravce. (foto: DPMB)
Autobusová linka E50 je v Brně stále ještě novinkou. Spuštěna byla teprve v prosinci a zájem o svezení s ní předčil očekávání dopravce. (foto: DPMB)
Stáhnout PDF
Nezařazené
04. 02. 2016 07:54
Redakce
1 minuta čtení

Autobusová linka E50 je v Brně stále ještě novinkou. Spuštěna byla teprve v prosinci a zájem o svezení s ní předčil očekávání dopravce. (foto: DPMB)

V polovině prosince zahájil Dopravní podnik města Brna provoz nové linky E50. Jedná se o expresní linku z Bystrce na Černovickou terasu, která zajišťuje časově atraktivní spojení průmyslové zóny s oblastmi Bohunic, Starého Lískovce, Kohoutovic, Bystrce a to včetně přímého propojení Černovické terasy a Komárova. Za necelé dva měsíce převezly autobusy na této lince víc než 40 tisíc cestujících. A to i přesto, že E50 je provozována jen v pracovních dnech a pouze v době začátků a konců pracovních směn. „Věřili jsme, že si E50 svoje cestující najde. Skutečný počet nás ale překvapil. Potvrzuje se, že podobná expresní linka v Brně chyběla,“ poznamenal generální ředitel DPMB Miloš Havránek.

Obsazenost autobusů je v průměru okolo 60 %. Přitom nejvytíženější je první spoj, který z Kamech na Černovickou terasu odjíždí v 5 hodin ráno.

„Od ledna jsme proto na tento čas nasadili kloubový autobus, který má větší kapacitu. Běžně tak tímto spojem jede až sto lidí, “ uvedl vedoucí Dopravního provozu DPMB Jan Seitl.

Na novou linku přišla řada pozitivních reakcí a taky podnětů od cestujících. Většina z nich se týká úpravy jízdního řádu a vložení nových zastávek. Do budoucna DPMB uvažuje o možném posunutí času odjezdů z Černovické terasy. Vkládat nové zastávky do trasy linky, ale není příliš vhodné. Větší čestnost zastávek by totiž měla za následek prodloužení celkového času jízdy a expresní linka by tak postrádala smysl.

DPMB do budoucna uvažuje o dalších expresních linkách. Jedna z nich by například mohla spojit Královo Pole s Černovickou terasou. V tomto případě by trasa vedla přes Černá Pole a Vinohrady. Problematická je ale lokalita Tomkova náměstí, kde jsou časté dopravní komplikace.

Pohled do interiéru vozu Iveco Urbanway 12M CNG brněnského DP. (foto: DPMB)

„Další možností je propojení Králova Pole a Univerzitního kampusu. I tady se ale potkáváme s podobným problémem a to v Žabovřeské ulici. V každém případě se i do budoucna chceme věnovat vyhledávání alternativních spojení, aby naši cestující měli širší možnosti cestování po městě Brně,“ prozradil plány generální ředitel DPMB Miloš Havránek.

Pro znalce Brna můžeme doplnit, že v současnosti linka E50 obsluhuje tyto zastávky:

Kamechy – Chvalovka – Kavčí – Říčanská – Ruda – Ečerova – Adamcova – Kohoutovice, hájenka – Jírovcova – Starý Lískovec, smyčka (pouze ve směru do Slatiny) – Dunajská (pouze ve směru do Bystrce) – Čermákova – Humenná – Běloruská – Bohunická – Horní Heršpice – Komárov – Mariánské náměstí – Těžební – Vlastimila Pecha – Ericha Roučky – Černovická terasa I. – Černovická terasa II. – Slatina, závod.

TZ DPMB

Podobné články