Menu

Historická tramvaj T3 ev. č. 1525 v Brně

Vzorně rekonstruovaný vůz T3 ev. č. 1525 brněnského DP. (foto: Ing. Jiří Černý).
Vzorně rekonstruovaný vůz T3 ev. č. 1525 brněnského DP. (foto: Ing. Jiří Černý).
Stáhnout PDF
Nezařazené
19. 12. 2015 09:01
Redakce
1 minuta čtení

Od roku 2014 Dopravní podnik města Brna, a. s. postupně pracuje na rozšíření vlastního vozového parku historických vozidel. První tramvají, která obohatí sbírku historických tramvají DPMB, je vůz T3 ev. č. 1525.

Vzorně rekonstruovaný vůz T3 ev. č. 1525 brněnského DP. (foto: Ing. Jiří Černý).

Tramvaj T3 ev. č. 1525 byla vyrobena a do Brna dodána v roce 1967. První modernizace doznala až v roce 1998, kdy byla jako první tramvaj T3 v Brně vybavena digitálními transparenty BUSE, poptávkovým otevíráním dveří, topením v bočnicích (včetně ukotvení sedadel do bočnic), poptávkovým otevíráním dveří, protiskluzovou podlahovou krytinou ALTRO apod. V roce 2014, kdy byl schválen záměr rozšíření vozového parku historických vozidel, zůstávala poslední brněnskou tramvají T3 s odporovou výzbrojí.

Oprava vozu ev. č. 1525 v Ústředních dílnách DPMB započala v druhé polovině srpna 2015 a trvala až do poloviny prosince, kdy byla vykonána první zkušební jízda. Tramvaj prošla opravou v rozsahu generální opravy spojenou s renovačními pracemi. Cílový stav renovace je 2. polovina 80. let.

Nejvýraznějšími změnami je červeno-krémový lak, výměna předního čela za účelem obnovení tabulové linkové orientace, doplnění původního provedení dveří, palubní desky včetně zástěny kabiny a obnova interiéru (sedadla v kombinaci červené a šedé barvy na typických „kornoutových“ podstavcích, původní osvětlení dveří i interiéru, pryžová podlaha, barevné řešení apod.).

Vůz svým provedením po opravě odpovídá 2. polovině 80. let. (foto: Ing. Jiří Černý)

Vůz T3 ev. č. 1525 je kompletně vybaven pro provoz s cestujícími na běžné lince (má palubní počítač, GPS, EPIS, označovače jízdenek). Počítá se totiž s využitím vozidla pro komerční jízdy na objednávku, využití při pravidelných prezentačních akcích (např. Dopravní nostalgie) nebo s nasazením na letní historickou linku v centru města.

Podobné články