Menu

Další elektrobusy do Košic dodá SOR Libchavy

Od roku 2014 je v provozu celkem 5 elektrobusů SOR EBN 10,5. Tento model však byl v loňském roce v nabídce výrobce nahrazen prodlouženou verzí SOR EBN 11 o délce 11,1 m. (foto: Libor Hinčica)
Od roku 2014 je v provozu celkem 5 elektrobusů SOR EBN 10,5. Tento model však byl v loňském roce v nabídce výrobce nahrazen prodlouženou verzí SOR EBN 11 o délce 11,1 m. (foto: Libor Hinčica)
Stáhnout PDF
Nezařazené
01. 12. 2015 07:52
Redakce
1 minuta čtení

Od roku 2014 jsou v počtu pěti kusů ve slovenských Košicích v provozu eletrobusy SOR EBN 10,5. Nyní by se jejich flotila mohla rozšířit o inovovanou verzi s délkou 11,1 m (SOR EBN 11), a to až v počtu 30 kusů. SOR Libchavy totiž vyhrál obří tendr, který DPMK vypsal v září 2015.

Od roku 2014 je v provozu celkem 5 elektrobusů SOR EBN 10,5. Tento model však byl v loňském roce v nabídce výrobce nahrazen prodlouženou verzí SOR EBN 11 o délce 11,1 m. (foto: Libor Hinčica)

Vítězství značky SOR na východě Slovenska není překvapením. Firma, která již dříve vyhrála zakázku na 127 městských vozů, má na Slovensku velmi silné postavení. Zadávací dokumentace na elektrobusy například uváděla, že baterie musí být všechny umístěné v jediné dobře přístupné skříni (nebylo tedy umožněno jejich rozložení na střeše), délka byly omezena rozsahem 11–12 m, min. dojezd na 130 km a požadováno bylo třídveřové provedení, avšak postačovalo, aby pouze dvoje dveře měly šířku 1 200 mm. V referenčních požadavcích bylo navíc stanoveno, že případný uchazeč musel již v minulosti vyrobit minimálně 10 elektrobusů, což je s ohledem na celoevropskou kusovou výrobu poměrně vysoký počet. Hodnotící kritéria pracovala pouze s tím, zda je či není splněna poměrně jasná představa DPMK o řešení vozidla, přičemž nebyly zohledňovány například provozní náklady nebo případná lepší řešení pomocí bodovací škály. Zajímavá byla v tomto směru například odpověď DPMK na dotaz jednoho z potenciálních uchazečů, zda je možné nabídnout i delší vozidlo než 12 000 mm, když budou splněny všechny ostatní požadavky, přičemž zadavatel odpověděl, že nabízené vozidlo delší být nesmí, neboť by bylo příliš těžké a nesplňovalo parametr dojezdu, aniž by však znal, jaké konkrétní technické řešení dotazovatel nabízí.

Termín pro předložení nabídek byl původně stanoven na 26. 10. 2015, později byl posunut do 9. 11. 2015. Tendru se účastnily nakonec dvě společnosti, kromě firmy SOR Libchavy nalezl odvahu ještě polský Solaris Bus & Coach. Ten však skončil v poli poražených a dne 30. 11. 2015 bylo oznámeno, že vítězem je východočeská společnost, která uspěla s modelem SOR EBN 11, který splňoval bezezbytku veškeré požadavky ze strany DPMK. Financování vozidel za zhruba 15,3 mil. € (cca 420 mil. Kč) se předpokládá s využitím evropských fondů.

Podobné články