Menu

150 elektrobusů pro Madrid dodají Irizar a Solaris

Solaris uspěl se svým 12m elektrickým Urbinem. Do španělské metropole jich dodá 60. Ještě větší kontrakt však získal konkurenční Irizar, který má dodat 90 vozů ie bus, rovněž ve 12m provedení. (foto: Solaris Bus & Coach)
Solaris uspěl se svým 12m elektrickým Urbinem. Do španělské metropole jich dodá 60. Ještě větší kontrakt však získal konkurenční Irizar, který má dodat 90 vozů ie bus, rovněž ve 12m provedení. (foto: Solaris Bus & Coach)
Stáhnout PDF
Autobusy
15. 05. 2022 08:59
Libor Hinčica
1 minuta čtení

Dopravce ETM Madrid uzavřel výběrové řízení na dodání nových elektrobusů v celkové hodnotě okolo 2 mld. Kč (81 mil. €). O zakázku na dodání 150 vozů, jež mají být dodány již v průběhu let 2022 a 2023, se podělili výrobci Irizar a Solaris. Jedná se o další krok v cestě za veřejnou dopravou nezávislou na naftě, kterou by rád přestal dopravce jako palivo používat od roku 2033.

V současné době jsou v Madridu v provozu tři linky, na nichž se elektrobusy využívají. První z nich byla do provozu uvedena coby testovací v únoru 2020, elektrobusy se však ve flotile EMT Madrid objevily již dříve, neměly však vlastní linky. Po loňské objednávce vozů od Irizaru a čínského BYD vyhrál tentokrát část na dodání 90 autobusů domácí Irizar a na 60 vozů Solaris, za nímž rovněž stojí španělský kapitál (připomeňme, že Solaris je součást skupiny CAF). Po dokončení dodávek na konci roku 2023 by měl mít Madrid k dispozici celkem 329 elektrobusů. Nákup vozidel se pochopitelně realizuje za výrazného přispění fondů EU. V současné době navíc město usiluje o další finanční injekci ve výši více než 1 mld. Kč (41,2 mil. €) na kofinancování nákupu dalších 206 elektrobusů.

Oba vítězové tendru na dodání 150 vozidel uspěli se svými 12m autobusy. Irizar dodá svůj ie bus, Solaris své Urbino 12 electric. V rámci hodnoticích kritérií hrála vedle ceny roli i délka garance, deklarovaná spotřeba a vybraná technická kritéria.

Podobné články