Menu

Do Opavy zamíří další trolejbusy Škoda 32 Tr

Trolejbus Škoda 32 Tr na opavském Dolním náměstí. Na rozdíl od předchozí desetikusové série nebude pět nově dodaných vozů vybaveno bateriemi. (zdroj: Wikipedia.org; foto: Harold)
Trolejbus Škoda 32 Tr na opavském Dolním náměstí. Na rozdíl od předchozí desetikusové série nebude pět nově dodaných vozů vybaveno bateriemi. (zdroj: Wikipedia.org; foto: Harold)
Stáhnout PDF
Nezařazené
09. 02. 2020 08:15
Redakce
1 minuta čtení

Městský dopravní podnik Opava (MDPO) uzavřel výběrové řízení na dodávku 5 nízkopodlažních trolejbusů, které vypsal dne 3. 10. 2019. Vítězem výběrového řízení, kterého se nezvykle v českých podmínkách účastnili dva uchazeči, se stala Škoda Electric. Ta dodá do slezské metropole opět typ 32 Tr, s nímž uspěla již v předešlém tendru.

Trolejbus Škoda 32 Tr na opavském Dolním náměstí. Na rozdíl od předchozí desetikusové série nebude pět nově dodaných vozů vybaveno bateriemi. (zdroj: Wikipedia.org; foto: Harold)

Opava se svého času stala vůbec prvním provozovatelem trolejbusů 32 Tr. První vůz byl dodán na podzim 2018, celá desetikusová dodávka poté byla ukončena v lednu 2019. V říjnu loňského roku byl vysán tendr na dalších 5 vozů, které však na rozdíl od předchozí dodávky neměly být koncipovány jako parciální trolejbusy, ale jako klasické trolejbusy bez baterií. Předpokládaná hodnota zakázky byla 60 mil. Kč. (12 mil. Kč/vůz).

O tendr projevili zájem dva účastníci. Vedle standardního účastníka v podobě Škody Electric se nezvykle přihlásilo také Sdružení firem Trolejbusy Opava, v němž vedoucím společníkem byla ostravská firma TRAM FOR ENVI. Ta je inženýringově-obchodní firmou se specializací na východní trhy, která v ČR zastupuje firmu Bogdan Motors. Připomeňme, že v minulosti byl jeden trolejbus Bogdan řady T701 zkompletován v ostravském DP a v síti tohoto Dopravního podniku také úspěšně homologován. Konsorcium splnilo všechny podmínky účasti a jeho nabídka byla shledána jako bezchybná, oproti Škodě Electric ale nabídlo o něco vyšší cenu.

Ta však byla jediným hodnoticím kritériem, a tak se z vítězství může radovat firma z Plzně. Škoda nabídla pětici trolejbusů za 57,6 mil. Kč, tedy 11,52 mil. Kč za vůz, zatímco konsorcium nabízející trolejbusy Bogdan chtělo za 58,44 mil. Kč, tedy 11,68 mil. Kč za vůz. Smlouva s vítězným uchazečem byla podepsána dne 6. 2. 2020. Dodávka trolejbusů musí dle podmínky tendru proběhnout ještě v letošním roce, a sice do konce roku 2020. Financování trolejbusů zajistí z větší části EU.  

Libor Hinčica

Podobné články