Do Mariánských Lázní zamíří trolejbusy s karoserií SOR

Vozidla Škoda 24 Tr v Mariánských Lázních vystřídají trolejbusy Škoda 30 Tr. Zatímco u starší generace trolejbusů bylo výrobcem mechanické části Iveco (resp. původně ještě Irisbus), nyní budou trolejbusy disponovat karoserií z produkce SOR Libchavy. Smlouvu podepsal dopravce (Městská doprava Mariánské Lázně) s výrobcem (Škoda Electric) dne 7. 8. 2019.

Trolejbus Škoda 30 Tr ve verzi pro Teplice. (foto: Škoda Transportation)

Zatímco řada českých měst už sází na novou generaci trolejbusů vzešlých z kooperace Škodovky a SORu (modely 32 a 33 Tr), Mariánské Lázně se dočkají ještě starší verze postavené na platformě modelu SOR NB 12 CITY, jehož prototyp byl představen před dlouhými 13 lety.

Rozhodování měli v Mariánských Lázních značně usnadněno. Do tendru totiž přišla jediná nabídka, a to od Škody Electric. Ta nabídla jeden trolejbus za částku 12.580.000 Kč bez DPH, čímž mírně překročila původní odhadovanou hodnotu nabídky. Celkem Mariánské Lázně chtěly 8 trolejbusů, takže výsledná suma by měla být celkem 100,64 mil. Kč. Vozidla budou spolufinancování z Integrovaného regionálního operačního programu (IROP). Evropská unie by měla pokrýt více než 80 % z kupní ceny (přesně 81.795.500 Kč).

Vozidla mají být koncipována jako parciální trolejbusy. Budou tedy vybavena trakční baterií, která by měla umožňovat jednorázový dojezd mimo trolejové vedení až na vzdálenost 14 km (opakovaně během dne). Nových trolejbusů by se měli v jednom z nejhezčích lázeňských měst České republiky dočkat do 360 dnů od podpisu smlouvy, tedy nejpozději na počátku srpna 2020.

Libor Hinčica