První z nových Tramin dodáno do Braunschweigu

Dopravce Braunschweiger Verkehrs-GmbH se dočkal první ze sedmi objednaných tramvají Tramino, které se vyrábějí v Polsku Stadlerem. Ten výrobu vozidel, jež původně navrhl polský Solaris, převzal po loňském odkoupení zbytku podílu ve dříve společném podniku Solarisu a Stadleru s názvem Solaris Tram. Původní závod ve Środě Wielkoposlke byl přejmenován na Stadler Środa, v němž nové tramvaje pro Braunschweig částečně vznikají, finální montáž ale probíhá v závodě Stadleru Polska v Siedlcích.

Tramvaj Solaris Tramino z první série v Braunschweigu. (zdroj: Wikipedia.de)

Tramvaje pro Braunschweig jsou čtyřčlánkové a využívají koncept tzv. dynamicky otočných podvozků. Jejich délka je 35,7 m, vozy pojmou 80 sedících a 125 stojících pasažérů. Pohon zajišťuje pět trakčních motorů, každý o výkonu 90 kW, vozidla jsou vybavena zásobníkem elektrické energie v podobě superkondenzátorů.

První ze sedmi nových vozů dorazil do vozovny odběratele dne 22. 8. 2019. Cesta na silničním trajleru z Polska zabrala celé tři dny. Na tramvaje nemuselo být vypisováno výběrové řízení, protože dopravce využil opci, která byla součástí původního kontraktu z roku 2012. V jeho rámci bylo do města dodáno celkem 18 vozů (ev. č. 1451–1468), které byly zařazeny do provozu v průběhu roku 2015.

Navazující dodávka sedmi vozidel (ev. č. 1951–1957) realizovaná již pod hlavičkou Stadleru se od dříve dodaných vozů mírně odlišuje. V interiéru jsou například užita dvě místa pro invalidní vozíky a kočárek namísto jednoho. Všech sedm vozů má být dodáno do konce letošního roku. Za tramvaje dá dopravce celkem 18,9 mil. € (cca 500 mil. Kč; 71,55 mil. Kč/vůz). Polovinu z této sumy zaplatí spolková země Dolní Sasko.

Libor Hinčica