Škoda Electric dodá se Solarisem 26 trolejbusů do Rumunska

Solaris Bus & Coach uspěl v dalším tendru na nové trolejbusy v Evropě. Firma, která je momentálně největším evropským výrobcem trolejbusů, spojí své síly na projektu pro rumunský Brašov (Brașov) s českým výrobcem elektrických výzbrojí Škodou Electric.

Trolejbus Trollino 18 pro rumunskou Kluž. (foto: Škoda Electric)

Trolejbusová doprava v Brašově slaví letos své 60. výročí. První trolejbusy vyjely do provozu dne 1. 5. 1959. Tehdy se město nazývalo Oraşul Stalin, tedy Stalinovo město. Už o rok později se ale vrátilo ke svému původnímu názvu Brašov. Trolejbusová síť se dočkala mimořádného růstu, jenomže po roce 1989 se začalo nad elektrickou dopravou ve městě smrákat. Trolejbusy na rozdíl od tramvají sice zcela zrušeny nebyly, jejich síť a flotila ale byly výrazně redukovány. Zatímco v roce 2004 sloužilo na linkách 135 trolejbusů, po patnácti letech jich ve městě zůstává jen 17, pojízdných je ale jen 9 vozů. Plánovalo se přitom, že trolejbusy budou následovat osud v roce 2006 zrušených tramvají, nakonec se ale podařilo prosadit, že ve městě zůstaly a nyní se dočkají i nových vozidel.

Celkem bude do města dodáno 26 nízkopodlažních kloubových vozů Solaris Trollino 18 s elektrickou výzbrojí Škoda Electric. Obchodní ředitel Škody Electric ke kontraktu uvádí: „Jedná se o potvrzení úspěšné strategie naší plzeňské společnosti na rumunském trhu. Minulý rok jsme dodali poslední ze 17 trolejbusů pro město Galati, již dříve zamířilo přes padesát trolejbusů do měst Temešvár a Baia Mare, kde úspěšně slouží v provozu s cestujícími. Tento rok budeme realizovat další velkou zakázku pro Rumunsko a tou je výroba padesáti kloubových trolejbusů pro město Cluj-Napoca.“

Nová vozidla budou vybavena bateriemi, které umožní jízdu trolejbusů mimo trolejové vedení na vzdálenost min. 5 km. Ve výbavě vozů bude klimatizace salónu cestujících, WiFi připojení, USB konektory atp. Vozidla mají být dodána v průběhu příštího roku. 

Libor Hinčica