V Brně vyrazí do provozu „trojče“ vozů T6A5

Po bratislavském DP se přidává k testování třívozové soupravy složené z vozů typu T6A5 také brněnský DP. Impozantní souprava o délce zhruba 45 m by měla být v provozu s cestujícími od 1. 7. 2019.

Zkušební souprava vozů T6A5 v Brně. (zdroj: BMHD)

S provozem třívozových tramvajových vlaků má brněnský DP bohaté zkušenosti. V minulosti již „trojčata“ do provozu s cestujícími pro posílení přepravní kapacity nasazoval. Nejednalo se ale o soupravy složené z trojice typově identických vozů, jejich součástí byl vždy vlečný vůz typu VV60LF. Provoz těchto vlečných vozů ale nebyl právě úspěšný a brněnský DP je již všechny čtyři vyřadil z provozu. Velkokapacitní soupravy byly namísto toho vytvořeny dvojicemi dvoučlánkových vozů VarioLF2, později soupravami vozů VarioLF2+VarioLF, které se zabydlely na lince číslo 1.

Nyní se přidá poprvé také „trojče“ vozů T6A5. Testovací souprava byla složena z vozů ev. č. 1211+1212+1208. Do Brna bylo dodáno celkem 20 tramvají T6A5 ev. č. 1201–1220 v letech 1995–96. V červnu letošního roku bylo zakoupeno dalších celkem 10 tramvají T6A5 původem z Prahy, ne všechny ale budou patrně zařazeny do provozu s cestujícími. Nově pořízená vozidla by však šlo mj. využít například k vytvoření dalších velkokapacitních souprav, které by se mohly objevit i na jiných linkách, než jen na lince číslo 1, která je prozatím doménou „dlouhých tramvají“. Také souprava „té šestek“ však bude prozatím zkoušena na lince číslo 1, konkrétně na 26. kurzu, který jako jediný není garantovaný coby nízkopodlažní. V ulicích města se poprvé objevil nezvyklý tramvajový vlak už dne 8. 6. 2019 ve složení vozů ev. č. 1209+1212+1210. Další zkoušky byly zahájeny dnes (27. 6. 2019). Všechny testy však proběhly prozatím v režimu bez cestujících. Do ostrého provozu by měl vyrazit od prvního července.  

Libor Hinčica