Vychází číslo 2/2019 časopisu Československý Dopravák

Titulní strana čísla 2/2019 časopisu Československý Dopravák. Obsah naleznete  zde .

Titulní strana čísla 2/2019 časopisu Československý Dopravák. Obsah naleznete zde.

Postupně od 11. 6. 2019 je distribuováno číslo 2/2019 časopisu Československý Dopravák, jehož titulní strana ukazuje vzorně rekonstruovaný autobus Karosa ŠM 11 Plzeňských městských dopravních podniků. Právě provozu „ešemek“ a opravě historického vozu se věnuje obsáhlý článek v sekci „Historie“. Kromě tohoto historického vozu bude řeč ještě o stavbě repliky trolejbusu Cedes/Stoll pro anglické muzeum v Sandtoftu. Tento vůz je prvním – byť značně netypickým – trolejbusem dodaným z České republiky na Britské ostrovy.

Z dalších článků můžeme zmínit například ty, jež se věnují tématu elektrobusů, které díky dotacím přicházejí do dalších a dalších měst. Konkrétně je v časopise řeč o nových elektrobusech Škoda s karoserií Solarisu pro České Buděovice a Trutnov. Trutnovský článek navíc připomíná také dosud nepublikované údaje o návrzích místního tramvajového systému a systému trolejbusového, u nějž se počítalo dokonce i s možností provozu nákladních trolejbusů.

Z aktualit můžeme vzpomenout například text o návratu tramvají typu K3R-N na brněnské koleje, o nových autobusech Crossway u společnosti Transdev Morava, anebo o autobusech Scania Irizar i8 v barvách DB pro RegioJet. Poslední článek připomíná také zajímavou historii dálkových autobusových linek německých drah před druhou světovou válkou. Do Hradce Králové zavedou čtenáře hned dva články. Jeden se věnuje tématu výstavby měnírny a nabíjecích míst pro elektrobusy na konečné Cihelna, druhý provozu parciálních trolejbusů a nové trolejbusové trati.

Libor Hinčica