Práce na vozech T2R v Ostravě jsou v plném proudu

Ex-liberecké vozy T2R ev. č. 18 a 19, které se vrátily do svého někdejšího působiště v Ostravě, procházejí náročnou opravou u společnosti EKOVA ELECTRIC. Dvojice vozů byla po svém odstavení z provozu v Liberci odkoupena pražským DP, který hodlá vozy nasadit do provozu na lince číslo 23.

Tramvaje T2R ev. č. 19 a 18 z Liberce popsané původními ostravskými čísly 694 a 613. (foto: Libor Hinčica)

Liberec opustily obě tramvaje dne 9. 2. 2019 a bez podvozků putovaly do Ostravy (kde původně sloužily do roku 1996) po železnici. Do Ostravy dorazily v úterý 12. 2., k přesunu po vlečce do areálu Ekovy Electric a k následné vykládce ale došlo až 13. 2. 2019. Prakticky okamžitě se pak rozeběhly práce na odstrojení vozidel. Vůz ev. č. 19 (v Ostravě dříve ev. č. 694 a v Praze předpokládané ev. č. 6004) je již téměř odstrojen a v současné době probíhá příprava na jeho otryskání a antikorozní úpravu skříně. Vůz ev. č. 18 (v Ostravě dříve 613, v Praze výhledově ev. č. 6003) je momentálně odstrojen částečně a na otryskání by měl zamířit bezprostředně po voze ev. č. 19 (resp. 694, resp. 6004). 

Ex-liberecký vůz. ev. č. 19 jezdil původně v Ostravě pod číslem 694. V Praze by měl ale nést číslo 6004. (foto: Libor Hinčica)

U vozu ev. č. 19 (694/6004) se předpokládá menší rozsah úprav – zachovány mají být například oba čelní reflektory. Oproti tomu vůz ev. č. 18 (613/6003) by měl vizuálně působit jako „té dvojka“ ve stavu z konce 50. let a měl by mít mj. pouze jeden čelní reflektor. Oprava vozových skříní má vyjít pražský DP na cca 10 mil. Kč. Podle smlouvy by měla být ukončena do konce roku, předpokládá se ale, že se podaří práce na vozidlech, které mimochodem překvapily poměrně dobrou kondicí základních konstrukčních prvků vozové skříně, dokončit již na podzim.

Odstrojený vůz ev. č. 19 (ex-613) v Ekově Electric. (foto: Libor Hinčica)

Momentálně ještě není jasné, jak bude probíhat proces oživování (zda až v Praze nebo ještě v Ostravě), od čehož by se případně odvíjely také zkoušky. Nelze vyloučit, že v případě realizace zkoušek v Ostravě by se mohly tramvaje objevit po více než 20 letech také v ulicích metropole Moravskoslezského kraje.

Libor Hinčica