Menu

Krakov chce 50 kloubových elektrobusů

Nákup elektobusů se realizuje pochopitelně díky dotacím. Tak byla nakoupena i první početná flotila elektrobusů v Krakově, která čítá přes 20 vozů. Ty dodal Solaris. (foto: Libor Hinčica)
Nákup elektobusů se realizuje pochopitelně díky dotacím. Tak byla nakoupena i první početná flotila elektrobusů v Krakově, která čítá přes 20 vozů. Ty dodal Solaris. (foto: Libor Hinčica)
Stáhnout PDF
Nezařazené
29. 12. 2019 08:15
Redakce
1 minuta čtení

Polský Krakov vypsal dne 24. 12. 2019 výběrové řízení na dodávku celkem 50 elektrobusů v článkovém provedení. Na jejich dodání mají mít výrobci jeden rok od podpisu smlouvy. Jedná se už o druhou soutěž na padesátku vozidel. Ta prvním skončila neúspěchem kvůli překročenému rozpočtu ze strany obou uchazečů.

Nákup elektobusů se realizuje pochopitelně díky dotacím. Tak byla nakoupena i první početná flotila elektrobusů v Krakově, která čítá přes 20 vozů. Ty dodal Solaris. (foto: Libor Hinčica)

První tendr vypsal krakovský DP (MPK Kraków) už v září 2019 s tím, že nabídky se mohly podávat až do poloviny listopadu. Do té doby tak uskutečnili dva výrobci. Podle očekávání byl jedním z nich místní hegemon v podobě Solarisu, druhým pak poněkud překvapivě německý Mercedes, který přitom doposud ještě své článkové eCitaro G nepředstavil. Původně stanovený rozpočet byl 158,7 mil. zlotých (cca 952 mil. Kč), avšak Solaris překročil tuto sumu o 6,7 mil. zlotých (cca 40 mil. Kč) a Mercedes (resp. EvoBus Polska) dokonce o 28,1 mil. zlotých (přibližně 168,5 mil. Kč). Dopravní podnik nechtěl zvýšené náklady akceptovat a soutěž zrušil.

Na Vánoce ji pak vypsal znovu. Opět počítá s 50 kloubovými vozidly a potřebnými nabíječkami, avšak rozpočet je ještě menší, než byl v předešlém tendru a počítá jen se 129 mil. zlotých (zhruba 774 mil. Kč). Nově nastavené podmínky referencí už nemůže splnit Mercedes-Benz, neboť dopravce požaduje doložit vedle prokázání dodání 15 sólo elektrobusů i 20 kloubových vozů. To německého producenta, u nějž eCitaro G existuje jen ve formě několika prototypů, “úspěšně vylučuje”. Vedle ceny, která má váhu 65 %, jsou hodnocena také vybraná technická kritéria (35 %), například záruka na vozidlo, záruka na baterie, počet sedadel dostupných z úrovně nízké podlahy atp.

Libor Hinčica

Podobné články