Menu

Do Liberce zamíří další ex-olomoucké vozy T3

Z 69 dodaných “té trojek” dnes v Olomouci zůstává posledních 19 provozních vozů typu T3R.P.  Vozovému parku tak jednoznačně dominují vozy VarioLF. (foto: Libor Hinčica)
Z 69 dodaných “té trojek” dnes v Olomouci zůstává posledních 19 provozních vozů typu T3R.P. Vozovému parku tak jednoznačně dominují vozy VarioLF. (foto: Libor Hinčica)
Stáhnout PDF
Nezařazené
23. 01. 2019 17:51
Redakce
1 minuta čtení

Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou využil možnosti nákupu dalších vozů T3R.P, které vyřadil olomoucký DP. Již koncem roku 2018 byly do Liberce převezeny tramvaje původních olomouckých čísel 169 a 179 z roku 1987, které v Liberci získaly ev. č. 14 a 15. Nyní se k těmto vozům přidají další tři.

Z 69 dodaných “té trojek” dnes v Olomouci zůstává posledních 19 provozních vozů typu T3R.P.  Vozovému parku tak jednoznačně dominují vozy VarioLF. (foto: Libor Hinčica)

Každou z „nových“ tramvají pořídil liberecko-jablonecký DP za pouhých 65.000 Kč (bez DPH). Vozidla, jež byla po svém vyřazení odprodána soukromé firmě, jež je nyní dále prodala do města pod Ještědem, byla v mezičase deponována v areálu Krnovských opraven a strojíren, odkud budou do Liberce převezena. Konkrétně by se mělo jednat o tramvaje olomouckých čísel 180, 181 a 184, které byly vyrobeny stejně jako v prosinci pořízené vozy v roce 1987 (v Olomouci však byly všechny uvedeny do provozu až počátkem roku 1988). Rekonstrukcí za využití elektrické výzbroje TV Progress od firmy Cegelec prošly tramvaje v letech 2003 (ev. č. 180 a 184) a 2005 (ev. č. 181). Modernizace provedly dílny DP v Ostravě (u vozů modernizovaných v roce 2003) a Pars nova Šumperk (u vozu ev. č. 181). V Liberci mají tramvaje získat ev. č. 11–13.

Kromě těchto pěti tramvají je v Liberci provozován ještě jeden ex-olomoucký vůz. Tramvaj libereckého ev. č. 30 byla zakoupena v roce 2007 původně jako zdroj náhradních dílů. Jednalo se o původně olomoucký vůz ev. č. 129 z roku 1967. Nakonec ale bylo rozhodnuto o jeho modernizaci na typ T3.M.04 s využitím elektrické výzbroje od Škodovky. Přestavba byla dokončena v roce 2014, do provozu byl vůz uveden počátkem roku 2015. Z dalšího olomouckého vozu ev. č. 135 (r. v. 1970) byly použity v roce 2007 pouze podvozky, průkaz způsobilosti pak posloužil pro novostavbu za využití skříně VarCB3LF.

Libor Hinčica   

Podobné články