Ostravská tramvaj Stadler Tango NF2 vyjela na zkoušky

Po více než měsíci od převezení do Ostravy vyjel do ulic Ostravy na první zkušební jízdy vlastní silou vůz Stadler Tango NF2 (nOVA) ev. č. 1701.

První dodaný vůz Stadler Tango NF2 ev. č. 1701 u zastávky Telekomunikační škola. (foto: Libor Hinčica)

Dne 30. 5. 2018 si mohli občané a návštěvníci Ostravy prohlédnout v ulicích první z dodaných vozů Stadler Tango NF2, který byl do Ostravy převezen v noci dne 22. 4. 2018 a následující den složen v areálu ostravských ústředních dílen v Martinově. Vůz se v ulicích města již několikrát ukázal, nikdy se ale nepohyboval vlastní silou a vždy byl vlečen za článkovým vozem typu KT8D5.RN1. Takovým způsobem byly například vykonány profilové zkoušky. Ty měly odhalit některá úskalí kolejové sítě, přičemž ostravský DP oficiálně hovoří pouze o dvou problémových místech (zastávky Stodolní a Dům energetiky).

Dokumentační fotografie z křižovatky ulic Martinovské a Opavské s vozem Stadler Tango NF2 pro Ostravu. (foto: Libor Hinčica)

Po vyladění pohonu (jízdy vlastní silou se konaly v areálu porubské vozovny), technicko-bezpečnostní zkoušce (v areálu ústředních dílen) a získání všech potřebných dokumentů ze strany Drážního úřadu bylo možné na konci května konečně vyjet s vozidlem do ulic. „Velmi rád bych poděkoval společnosti Stadler a především Drážnímu úřadu za vstřícné jednání při udělení povolení pro zkušební provoz nového typu vozidla“, sdělil generální ředitel Dopravního podniku Ostrava (DPO) Daniel Morys.

  Tramvaj musí absolvovat 20.000 km bez cestujících (z toho 10.000 km se zátěží) a 10.000 s cestujícími.

Libor Hinčica