Menu

Tramvaj RT6N1 v majetku Technického muzea v Brně

Vůz RT6N1 ev. č. 1803 již v době po odstavení z provozu v areálu vozovny Medlánky. (foto: Libor Hinčica)
Vůz RT6N1 ev. č. 1803 již v době po odstavení z provozu v areálu vozovny Medlánky. (foto: Libor Hinčica)
Stáhnout PDF
Nezařazené
26. 04. 2018 12:56
Redakce
1 minuta čtení

Brněnský DP prodal svůj poslední vůz typu RT6N1 brněnskému Technickému muzeu. To získalo vozidlo za 100.000 Kč (bez DPH). Smlouva nabyla účinnosti 23. 4. 2018 poté, co byla zveřejněna v registru smluv. 

Vůz RT6N1 ev. č. 1803 již v době po odstavení z provozu v areálu vozovny Medlánky. (foto: Libor Hinčica)

Dopravní podnik města Brna se stal jedním ze dvou českých provozovatelů (pomineme-li zkušební provozy), kteří si tramvaje RT6N1 pořídili. Celkem moravská metropole nakoupila 4 vozy (ev. č. 1801–1804, rok výroby 1996), tedy stejně jako Praha. Zatímco Praha nakonec na snahu zprovoznit problémová vozidla rezignovala a v roce 2009 prodala vozy společnosti SKD Trade (jež je následně prodala do Polska), Brno se pokoušelo tramvaje zprovoznit, což se mu nakonec u tří ze čtyř vozů v průběhu let 2008–11 podařilo. Později ale došlo k rozhodnutí, že se tramvaje coby atypické vyřadí.

O vozidla projevila zájem Poznaň. Ta se stala jediným zahraničním provozem, kam byly tramvaje RT6N1 z ČKD (v celkovém počtu 10 kusů) dodány, a ačkoli ani zde jejich zprovozňování nebylo bezproblémové, nakonec se tramvaje do provozu uvést podařilo. Poznaň odebrala jak čtveřici pražských vozů, tak vozidla brněnská, přičemž nejprve v roce 2015 zamířil do Polska značně nekompletní vůz ev. č. 1804, v lednu letošního roku pak i vozy 1801 a 1802, které byly odprodány za částku 510.000 Kč/vůz. Poslední vůz ev. č. 1803 byl v Brně ponechán s tím, že probíhala jednání o jeho odprodeji Technickému muzeu v Brně. To nakonec nepojízdné vozidlo zakoupilo za 100.000 Kč.

Tramvaj, jež ukazuje takřka třicet let starou (a neúspěšnou) snahu českého výrobce dohnat v krátké době produkci v západní Evropě a nabídnout moderní nízkopodlažní vozidlo, bude převezena do depozitáře muzea v Brně-Líšni (a to nejpozději do 90 dnů od podpisu smlouvy), kde pro ni byla zřízena zvláštní kolej v jedné z krytých hal, avšak mimo stávající odstavnou halu. Kolej určena pro odstavení není nijak napojena na kolejovou síť v areálu a jakákoli případná budoucí manipulace bude muset probíhat za využití automobilu.

Libor Hinčica

Podobné články