Menu

Milán nakoupí 80 trolejbusů od Solarisu

Do Milána zamíří trolejbusy Solaris Trollino v článkovém provedení podobné těm, které jezdí ve slovenské Žilině (na snímku). Elektrickou výzbroj ale nedodá Škodovka, ale Kiepe Electric. (foto: Libor Hinčica)
Do Milána zamíří trolejbusy Solaris Trollino v článkovém provedení podobné těm, které jezdí ve slovenské Žilině (na snímku). Elektrickou výzbroj ale nedodá Škodovka, ale Kiepe Electric. (foto: Libor Hinčica)
Stáhnout PDF
Nezařazené
13. 04. 2018 15:45
Redakce
1 minuta čtení

Milánský dopravce ATM potvrdil, že výběrové řízení na dodávku 80 článkových trolejbusů pro italský Milán vyhrála polská společnost Solaris Bus & Coach, která by měla dodat vozidla v kooperaci s výrobcem elektrické části Kiepe Electric. V poli poražených skončila společná nabídka české Škody Electric a Iveco Bus.

Do Milána zamíří trolejbusy Solaris Trollino v článkovém provedení podobné těm, které jezdí ve slovenské Žilině (na snímku). Elektrickou výzbroj ale nedodá Škodovka, ale Kiepe Electric. (foto: Libor Hinčica)

Škoda Electric se nedávno pochlubila novým trolejbusem Škoda 35 Tr s karoserií Iveco Urbanway. Tento trolejbus – ač oficiálně vedený jako neadresný prototyp – svým barevným provedením připomínal vozidla, jež provozuje dopravce ATM Milano. Koncem února byl tento trolejbus odeslán z České republiky do Itálie, kde se podrobil zkušebním jízdám. Stejné zkoušky absolvoval i jeden z vozů Solaris Trollino 18,75 (ve verzi MetroStyle) z německého Esslingenu (ev. č. 504). Oba trolejbusy byly (s ohledem na požadavky zákazníka) vybaveny bateriemi pro možnost jízdy mimo trolejové vedení.

Dne 14. 3. 2018 došlo k otevření nabídek na dodávku 80 článkových trolejbusů od obou výrobců. Podle italských médií měla být vítězem společnost Solaris Bus & Coach (společně s Kiepe Electric), která měla podat lepší nabídku. Dopravce ATM pak dne 12. 4. 2018 tuto informaci formálně potvrdil, když informoval o podpisu smlouvy s polskou společností.  

První trolejbusy by měly být dodány do 18 měsíců od objednávky. Vozový park milánských trolejbusů by měl být tímto nákupem obnovený zhruba z jedné poloviny (dnes má dopravce k dispozici 168 trolejbusů, v provozu však fakticky jen 145). Dojít by mělo k vyřazení nejstarších vozů, z nichž část byla vyrobena ještě v 80. letech. Nově by pak měl být vozový park tvořený jen článkovými trolejbusy. 

Kromě trolejbusů si Milán objednal od Solarisu také 25 elektrobusů o délce 12 m. V tomto tendru soupeřil polský výrobce se španělským Irizarem. První z vozů byl dodán do města v druhé polovině února. Milán by rád do nových vozidel na elektrický pohon investoval v následujících letech obrovské prostředky. Plán počítá s tím, že už v roce 2020 bude mít čistě dieselový pohon jen 60 % vozidel, 25 % bude hybridních a 15 % bude čistě elektrických. Pro rok 2028 se pak počítá s tzv. 100% udržitelnou dopravou, která předpokládá provoz 80 % vozidel na elektřinu a 20 % hybridních, v roce 2030 by pak měla být doprava již pouze elektrická a tankování nafty by se mělo stát minulostí.

Libor Hinčica

Podobné články