Menu

Kloubový MAN Lion’s City jako neobvyklý „Discobus“

Na první pohled nevypadá třídveřová karoserie Discobusu nijak zvlášť výjimečně. (foto: MAN Truck & Bus)
Na první pohled nevypadá třídveřová karoserie Discobusu nijak zvlášť výjimečně. (foto: MAN Truck & Bus)
Stáhnout PDF
Nezařazené
30. 03. 2018 16:00
Redakce
1 minuta čtení

Discobusy, či pártybusy nejsou ani v našich podmínkách ničím neznámým. O jednom z nich postaveném na platformě modelu Karosa C 943 jsme informovali například v článku o produktech společnosti Auto-Bus.cz v čísle 5/2017. Většinou se pro tento typ přestaveb používají starší autobusy, jež už si odsloužily nějaká léta v běžném provozu. Společnost MAN Truck & Bus se ale nyní pochlubila „Discobusem“, jenž vznikl úpravou nově vyrobeného autobusu.

Na první pohled nevypadá třídveřová karoserie Discobusu nijak zvlášť výjimečně. (foto: MAN Truck & Bus)

Karoserie článkového vozu byla vyrobena v polských Starachowicích, odkud se přesunula do německého Plauen, kde nechal MAN zřídit (v závodě určeném původně na výrobu patrových autobusů NEOPLAN) místo pro nejrůznější zákaznické úpravy autobusů, jež je známé jako MAN Bus Modification Center (zkráceně BMC). Zde se kloubový MAN Lion’s City GL (tedy verze o délce 18,75 m) přerodila na netradiční Discobus, který může pojmout zhruba 45 lidí, kteří na palubě vozidla mohou tancovat, pít a slavit.

Pohled do interiéru vozu s netradičním řešením výbavy i designu. (foto: MAN Truck & Bus)

Ve vozidle nechybí kompletní moderně zařízený bar se třemi lednicemi a nezbytnou pivní pípou. Samozřejmostí je pult pro DJ, výborné ozvučení, sub-bassová jednotka (subwoofer) a venkovní megafony (ty jsou řešeny jako demontovatelné). Střední část vozidla je vyhrazena jako taneční parket, zadní je řešena jako určitá odpočinková zóna vybavená sedadly. „Při zařizování autobusu jsme vsadili na organické formy. Nápadné jsou zejména dynamická zaoblení a klenutí,“ uvádí Heinz Kreiss, vedoucí Sales & Marketing MAN BMC.

Pohled směrem k baru. (foto: MAN Truck & Bus)

Z dalších vychytávek netradičního vozidla můžeme zmínit například magnetické držáky na sklenice (ty zabraňují nechtěnému pohybu nápojů po desce stolu), palubní toaletu, zabudovaný fotoaparát pro cestující s funkcí „rybího oka“, pozornost budí také záchytná madla, která se směrem ke stropu rozvětvují, anebo nezvykle členěný strop s prosvětlením na bázi LED, který je doplněný ještě o řadu LED pásků v interiéru. Stropní osvětlení disponuje vlastním řízením (jednotlivé panely), které mj. umožňuje problikávání do rytmu muziky. Jelikož dodatečná zařízení na palubě autobusu přinášejí zvýšenou spotřebu elektrické energie, nacházejí se v zadní části vozidla dva přídavné měniče, každý o výkonu 5 kW.

Autobus MAN Lion’s City GL v úpravě Discobusu je vybaven motorem o výkonu 228 KW a jeho působištěm bude Lucembursko, kde si vůz objednal místní dopravce Sales-Lentz. Ten hodlá vozidlo pronajímat zájemcům z řad privátní i firemní klientely. Pokud bude příležitost autobus někde odstavit, je možné využít nejen zmíněnou venkovní aparaturu, ale také zabudované elektrické markýzy, jež lze vysunout a zvětšit krytý venkovní prostor.

Libor Hinčica

Podobné články