Menu

RegioJet poprvé jako součást IDS

V rámci systému IDS BK bude linka RegioJetu označena jako S70. (foto: RegioJet)
V rámci systému IDS BK bude linka RegioJetu označena jako S70. (foto: RegioJet)
Stáhnout PDF
Nezařazené
27. 03. 2018 06:30
Redakce
2 minuty čtení

Dopravce RegioJet se vůbec poprvé ve své historii stane součástí integrovaného dopravního systému, a to v Bratislavském kraji. Integrace do systému IDS BK se týká jediné regionální železniční linky, kterou RegioJet provozuje. Ta spojuje bratislavské hlavní nádraží s Dunajskou Stredou a Komárnem a dopravce na ní se svými žlutými vlaky zajišťuje provoz na základě devítileté smlouvy od 4. 3. 2012. 

V rámci systému IDS BK bude linka RegioJetu označena jako S70. (foto: RegioJet)

Do „Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji“ však nebude začleněna celá 100 km dlouhá trať, ale úsek vedený po území Bratislavského samosprávného kraje, což představuje úsek z Bratislavy ke stanici Kvetoslavov (cca 26 km). Právě tato část trati je nejvytíženější z pohledu počtu přepravených cestujících. V součtu s posilovými vlaky zde v době špiček projíždí po této jednokolejné trati až tři spoje v každém směru.

RegioJet se na zavedení IDSK BK připravil perfektně i marketingově. (foto: RegioJet)

K integraci RegioJetu dojde od 1. 4. 2018. Spoje budou nově vedeny jako linka S70, přičemž bude možné využívat pro cestování krátkodobé i dlouhodobé jízdenky IDS BK. Na území Bratislavy se stanou vlaky RegioJetu novou součástí MHD a přispějí ke zlepšení obsluhy zejména okrajových městských částí na východě slovenské metropole (Vrakuňa, sídliště Dolné hony a Podunajských Biskupíc). Například rozdíl v jízdní době z Vrakuně k hlavnímu nádraží může být ve špičkách pracovního dne více než půl hodiny (v porovnání s trolejbusem linky č. 201). Kromě tarifu IDS BK bude samozřejmě platit nadále také tarif RegioJetu. Vhodnou kombinací obou tarifů mohou cestující výrazně ušetřit, zvlášť pokud se chystají použít pro další cestu návazný prostředek MHD, regionální autobusy Slovak Lines, anebo další příměstské vlaky ZSSK.

Vychytávky pro cestující. Panely ukazují návazné odjezdy bratislavské MHD v reálném čase. (foto: RegioJet)

Pokud cestující nemají možnost si s ohledem na absenci automatů na jízdenky zakoupit a označit cestovní doklad předem, zajistí prodej a tisk bez přirážky přímo stevardi ve vlaku. Do budoucna by měly být vybaveny další vybrané zastávky na trase označovači jízdenek (prozatím jsou na bratislavském hlavním nádraží a ve stanicích Bratislava-Nové Mesto, Podunajské Biskupice a Nové Košariská, v nejbližších dnech se objeví i na zastávce Bratislava-Vrakuňa).

RegioJet se na integraci připravil i marketingově

RegioJet se nad rámec běžných povinností v rámci začlenění do IDS BK připravil na vstup do systému i marketingově a nechal připravit celou řadu materiálů, které cestování žlutými vlaky v rámci IDS BK propagují.

Z RegioJetu by si mohli vzít v oblasti informačních kampaní příklad mnozí dopravci. (foto: RegioJet)

„Jedná se například o nové jízdní řády, v nichž jsou vyznačeny tarifní zóny a možnosti přestupů na další spoje MHD a zvažujeme také úpravu automatického hlášení zastávek ve vlacích, které by mohlo o přestupech na MHD informovat i akusticky,“ říká Martin Žarnovický, koordinátor PR a komunikace RegioJetu.

„V soupravách, které jsou vybaveny vnitřními elektronickými transparenty, získají cestující informace o možnostech přestupu již nyní. Tato data se do vlaků přenášejí díky spolupráci se známým slovenským dopravním portálem imhd.sk, přičemž zobrazovány budou reálné časy odjezdů, i včetně zpoždění MHD,“ doplňuje Žarnovický. RegioJet se tak stane prvním dopravcem v IDS BK, který bude takový systém ve vozidlech využívat, nic podobného nenabízí doposud ve svých vozidlech ani Dopravný podnik Bratislava.

(foto: RegioJet)

Jelikož RegioJet vstupuje do systému v období Velikonoc, hned první den (1. 4. 2018) budou naše stevardky a stevardi roznášet cestujícím také čokoládová velikonoční vajíčka v barvách RegioJetu a IDS BK.  Navázat chceme i spolupráci s Dopravním podnikem Bratislava a v případě dohody s ministerstvem dopravy o kapacitním posílení vlaků spustit kampaň „Žluté vlaky jako MHD“, která by na železnici přilákala další nové cestující, i v rámci přepravy po hlavním městě,“ prozrazuje další plány Žarnovický.

Soukromý dopravce s jedinou železniční linkou v IDS BK a část jeho informačních materiálů. (foto: RegioJet)

Na Ostravsku ticho

V Bratislavském kraji je RegioJet prvním novým dopravcem, který vstoupil do systému od roku 2013, kdy došlo k jeho spuštění. Na podzim 2017 se přitom zdálo, že premiéru si RegioJet v rámci integrované dopravy odbude nikoli na Slovensku, ale na východě České republiky.

Zástupci Moravskoslezského kraje totiž vypustili v říjnu 2017 do éteru informaci o tom, že by mělo dojít k začlenění vybraných spojů dálkových vlaků RegioJetu do systému Integrovaného dopravního systému Moravskoslezského kraje ODIS. Informaci o probíhajících jednáních potvrdil následně také RegioJet. První zprávy přitom hovořily o tom, že by ke vstupu do systému ODIS mělo dojít již od 10. 12. 2017. K tomu ale nedošlo. Začleněny přitom měly být jen tři ranní spoje na úseku z Návsí do Ostravy, a to pouze v uvedeném směru.

Dopravce by tímto způsobem získal možnost naplnit spoje, jež jsou v dané relaci málo vytížené, kraj by naopak mohl nabídnout rozšíření služeb pro cestující, jež preferují cestování s kartou ODIS (tzv. ODISkou). K dohodě mezi oběma stranami ale doposud nedošlo. Na dotaz naší redakce RegioJet bez dalších podrobností pouze uvedl, že probíhají další jednání.

Libor Hinčica

Podobné články