Menu

Tramvají do Zdib a Sedlce

Tramvaje T6A5 a KT8D5.RN2P v pražských Kobylisích v blízkosti stejnojmenné stanice metra. (zdroj: Wikipedia.org; foto: Honza Groch)
Tramvaje T6A5 a KT8D5.RN2P v pražských Kobylisích v blízkosti stejnojmenné stanice metra. (zdroj: Wikipedia.org; foto: Honza Groch)
Stáhnout PDF
Nezařazené
13. 03. 2018 11:40
Redakce
1 minuta čtení

Krajská správa a údržba silnic Středočeského kraje převzala od společností Metroprojekt a Dipro technicko-ekonomickou studii tramvajové tratě z pražských Kobylis do Zdib a Sedlce. Studie měla odpovědět na otázku, zda by tramvaje ve zvolené trase do středočeské obce Zdiby mohly konkurovat individuální automobilové dopravě. Jejich zavedením by mělo dojít ke zvýšení komfortu pro pasažéry veřejné dopravy, kteří v současné době musí používat pouze autobusy.

Tramvaje T6A5 a KT8D5.RN2P v pražských Kobylisích v blízkosti stejnojmenné stanice metra. (zdroj: Wikipedia.org; foto: Honza Groch)

Studie měla ve svém závěru navrhnout nejvhodnější vedení tramvajové tratě (včetně případných modifikací), navrhnout výškový průběh trasy tramvajové trati, chybět nemělo zpracování charakteristických příčných řezů trasy a provedení rámcového odborného odhadu investičních nákladů. Celá studie byla (společně s dalšími studiemi tramvajových tratí) převzata investorem dne 10. 3. 2018. 

V první fázi přípravy již byly v trase od vozovny Kobylisy do Zdib analyzovány nejrůznější dostupné podklady (včetně územních plánů dotčených obcí), z čehož vykrystalizoval základní návrh 5,455 km dlouhé trasy od vozovny Kobylisy až po smyčku za dálniční křižovatkou (D8 x I/9 x II/608) v katastru Sedlce u Líbeznic. U smyčky by mělo vyrůst rozsáhlé parkoviště P+R o kapacitě 1.000 automobilů. Další záchytná parkoviště P+R by měla vzniknout po trase, takže celkem by bylo možné zaparkovat před Prahou 2.500 aut.

Nová tramvajová trať by byla v celé své délce novostavbou, pouze prvních 150 m by představovalo rekonstrukci stávající tratě u vjezdu do vozovny Kobylisy. Od kobyliské vozovny by trať pokračovala dál v ose Ústecké ulice, přičemž by na ní byly situovány zastávky s pracovními názvy Kobyliská, Prunéřovská a V Rybníčkách. Dále by pak trať pokračovala ulicí Pražskou již na území obce Zdiby, kde by byly zastávky U Celnice a U Kostela. Konečná poté operuje s pracovním názvem Sedlec. Celkem by tak na trase vzniklo 6 nových zastávek. Délka nástupní hrany by měla být u všech zastávek 67 m.

Doplňme, že za tuto technicko-ekonomickou studii zaplatila Krajská správa a údržba silnic Středočeského kraje 280.000 Kč (bez DPH).  

Libor Hinčica

Článek byl aktualizován a upraven dne 14. 3. 2018 v 13.04. 

Podobné články